برگزاری نشست ارائه گزارش حضور در کنفرانس سالانه انجمن نانوپزشکی بریتانیا ۲۰۱۶

نشست ارائه گزارش حضور در کنفرانس سالانه انجمن نانوپزشکی بریتانیا ۲۰۱۶ با حضور اساتید و و محققان حوزه نانوپزشکی، روز چهارشنبه ۱۱ اسفندماه ۹۵ در محل ستاد توسعه فناوری نانو برگزار شد.

در راستای برنامه‌های کارگروه توسعه فناوری برای گفتمان‌سازی توسعه فناوری در محیط‌های علمی و تحقیقاتی، نشست ارائه گزارش حضور در کنفرانس سالانه انجمن نانوپزشکی بریتانیا ۲۰۱۶ برگزار شد.

در این نشست که با حضور اساتید و محققان در حوزه نانوپزشکی، در ستاد ویژه توسعه فناوری نانو برگزار شد، خانم دکتر طاهره توحیدی مقدم؛ عضو هیئت علمی دانشکده علوم زیستی دانشگاه تربیت مدرس، به معرفی این کنفرانس و دستاوردهای آن پرداخت.

هدف این نشست، گسترش ارتباطات علمی-پژوهشی با افراد فعال در حوزه فناوری نانو در دانشگاه‌ها و کشورهای صاحب صنعت و نیز شناسایی فناوری‌های روز دنیا بود.

در ابتدای نشست خانم دکتر توحیدی مقدم، به طور مفصل، تجربه و مشاهدات خود را از کنفرانس مذکور ارائه داد. وی با مروری بر بهترین و کاربردی‌ترین تحقیقات ارائه شده در حوزه نانوپزشکی، مقایسه‌ای بین وضعیت علمی مراکز تحقیقاتی ایران با سطح کنفرانس داشته و با اشاره به سطح نزدیک این دو، برخی از فناوری‌های ارائه شده را به صورت عمیق مورد تحلیل قرار داد.

پس از ارائه و معرفی کنفرانس، حاضران، به تشریح دیدگاه‌های خود در رابطه با روند تحقیقات در حوزه نانوپزشکی و نیز حمایت‌های ستاد نانو در مورد انتشار اطلاعات و تسهیل ارتباطات فناورانه با مجموعه‌های فعال بین‌المللی پرداختند.

شایان ذکر است کنفرانس سالانه انجمن نانوپزشکی بریتانیا ۲۰۱۶، در ۱۱ و ۱۲ آگوست ۲۰۱۶ (۲۱ و ۲۲ مردادماه ۱۳۹۵) در دانشگاه سوانسی واقع در جنوب غرب انگلستان برگزار شد.