امکان داده‌کاوی مقالات و پتنت‌ها در حوزه فناوری‌ نانو

شرکت دانمارکی UNSILO که در حوزه نرم‌افزارهای هوشمند پردازش متن فعالیت دارد، قابلیت جدیدی در بانک اطلاعات Nano انتشارات اشپرینگر نیچر ایجاد کرده است. با این فناوری می‌توان اطلاعات موجود در صدها هزار مقاله را داده‌کاوی کرد و در اختیار محققان قرار داد.

چندی پیش دو غول انتشارات جهان، اشپرینگر و نیچر، اقدام به راه‌اندازی بانک اطلاعاتی موسوم به Nano کردند که محققان حوزه فناوری با استفاده از آن می‌توانند مقالات، پتنت‌ها و لینک‌های مرتبط به فعالیت‌های تحقیقاتی خود را پیدا کنند.
این دو انتشارات اخیراً اعلام کردند با همکاری یک شرکت نرم‌افزار دانمارکی، قصد دارند این بانک اطلاعاتی را به شکل هوشمندی توسعه دهند. Nano به زودی قادر خواهد بود تا اطلاعات زیادی در حوزه فناوری‌ نانو در اختیار محققان قرار دهد؛ اطلاعاتی که از مقالات و پتنت‌های منتشر شده استخراج می‌شود.
شرکت UNSILO دارای فناوری پردازش هوشمند زبان است که می‌تواند با بررسی متون علمی، اطلاعات منحصر به فردی در حوزه فناوری‌ نانو بهدست آورده و آنها را به مقالات ارتباط دهد تا در نهایت برای تحقیقات آینده مورد استفاده قرار گیرند.
Nano خدمات با کیفیت بالا در اختیار محققان قرار می‌دهد. این بانک در ابتدا حاوی ۲۰۰ هزار خلاصه مطلب درباره نانومواد، خواص، سنتر و کاربرد آنها بود. این بهینه‌سازی خودکار موجب خواهد شد تا اطلاعات زیادی از بیش از ۴۰۰ هزار مقاله منتشر شده از سراسر جهان در اختیار محققان قرار گیرد.
این خدمت جدید، ماحصل همکاری مشترک اشپرینگر نیچر و شرکت UNSILO است که به ابزاری قدرتمند تبدیل خواهد شد. زیربنای این خدمت جدید، قابلیت هوش مصنوعی پیشرفته شرکت UNSILO است. این ماشین با قابلیت یادگیری به گونه‌ای طراحی شده است تا نیاز محققان فناوری‌ نانو را در حوزه‌های مختلف تأمین کند. این همکاری مشترک کلید ارائه این خدمت جدید است.
توماس ماگر از مدیران Nano می‌گوید: «ما از طریق توسعه بانک Nano همکاری نزدیکی با صنعت و دانشگاه داریم. همکاری با تیم هوش مصنوعی UNSILO نیز ما را قادر می‌سازد تا خدمت جدیدی به محققان فناوری‌ نانو ارائه کنیم. این فناوری به ما اجازه می‌دهد تا به صورت خودکار اطلاعات را نمایه کنیم؛ اطلاعاتی که از نشریات منتشر شده توسط انتشارات مختلف بهدست آمده است. این کار ارزش بزرگی برای محققان دارد.»
UNSILO یک شرکت دانمارکی است که در حوزه نرم‌افزار هوش مصنوعی فعالیت دارد. این شرکت ابزاری پیشرفته برای درک و پردازش متون ارائه می‌کند.