فروش چاپگر سه بعدی به تولیدکننده میکروپردازشگر

نانودیمنشن اعلام کرد که یک دستگاه از چاپگر سه بعدی خود را به یک شرکت آلمانی فروخته است. این شرکت تولیدکننده میکروپردازشگر بوده و قرار است به ارزیابی استفاده از این فناوری در تولید بوردهای مدارچاپی بپردازد.

شرکت نانودیمنشن (Nano Dimension) اولین چاپگر سه بعدی خود موسوم به DragonFly 2020 را به شرکت فیتک (Phytec) تحویل داده است.
این چاپگر سه بعدی که برای چاپ بوردهای مدار چاپی مناسب است، در دفتر مرکزی این شرکت در ماینز آلمان نصب خواهد شد. با فروش این محصول، نانودیمنشن وارد بازار اروپا می‌شود.
فیتک یکی از شرکت‌های فعال در حوزه ساخت میکروپردازشگر و مدارهای الکترونیکی است. این شرکت قرار است فناوری چاپگر سه بعدی را برای آزمودن توانمندی‌های آن مورد استفاده قرار دهد تا در صورت امکان از آن برای تسریع توسعه سامانه‌های الکترونیکی استفاده کند.
بودو هوبر از مدیران شرکت فیتک می‌گوید: «توسعه محصولات صنعتی به سرعت و چابکی اتفاق می‌افتد. روندهای جهانی نظیر اینترنت اشیاء موجب پدیدار شدن فناوری‌های جدیدی شده که نوآوری را وارد کاربردهای مختلف کرده است. از آنجایی که محصولات و کاربردهای مختلف به سرعت ایجاد و وارد بازار می‌شوند، زمان وارد کردن محصول به بازار اهمیت زیادی پیدا می‌کند. ما از ارائه این فناوری بسیار خوشحال هستیم و امیدواریم که این چاپگر سه بعدی به مشتریان ما کمک کند تا جایی که ممکن است زمان رسیدن نمونه اولیه محصول به بازار راکاهش دهند.»
آمیت درور، مدیرعامل شرکت نانودیمنشن، می‌گوید: «نانودیمنشن سطح بالایی از علاقه را از سوی مشتریان احتمالی خود از شرکت‌های مختلف دریافت کرده است. این شرکت‌ها علاقه‌مند به آزمودن فناوری چاپ سه بعدی DragonFly 2020 هستند. ما در حال حاضر روی تأمین‌کنندگان چاپگر تمرکز کرده‌ایم که این موضوع بخشی از راهبرد ما برای برای وارد شدن به بازار است. هدف ما این است که شرکت‌های پیشرو اقدام به ارزیابی این فناوری کنند. ما معتقدیم که این فناوری می‌تواند توسط بازار پذیرفته شده و مشتریان مختلفی از آن استفاده کنند.»