حمایت بخش خصوصی از را‌ه‌اندازی «آکادمی نانوپزشکی»

شرکت دوپرس اقدام به حمایت از برنامه پایلوت «آکادمی نانوپزشکی» دانشگاه نروث‌ایسترن کرده است. این اکادمی با هدف تربیت و آموزش نیروی انسانی در حوزه نانوپزشکی راه‌اندازی می‌شود.

شرکت دوپرس (Dove Press) یک شرکت خصوصی در انگلستان است که در حوزه چاپ نشریات در بخش علم، فناوری و پزشکی فعالیت دارد. دوپرس اعلام کرد که حامی آکادمی نانوپزشکی دانشگاه نورث ایسترن شده است.
دوپرس در حال حاضر نشریه Nanomedicine را منتشر می‌کند؛ نشریه‌ای که دسترسی به آن آزاد بوده و مقالات مربوط به استفاده از فناوری‌ نانو در تشخیص، درمان و رهاسازی دارویی را منتشر می‌کند.
توماس وبستر، سردبیر نشریه نانوپزشکی، می‌گوید: «در حوزه نانوپزشکی/فناوری‌ نانو، یکی از مهمترین بخش‌ها مقابله با سرطان است. در نشریه ما اخیراً مقاله‌ای از دانشگاه رایس به چاپ رسیده است که در آن با تزریق نانوذرات به تومور و گرم کردن نانوذرات می‌توان سلول‌های سرطانی را از بین برد. این روش به گونه‌ای طراحی شده که تنها سلول‌های سرطانی را از بین می‌برد.»
این آکادمی نانوپزشکی که سری سریدهار و توماس وبستر رهبری آن را به عهده دارند، به آموزش دانشمندان و مهندسان می‌پردازد تا به آنها کمک کند که از علم و فناوری‌ نانو برای حل مشکلات موجود در بخش پزشکی استفاده کنند.
این آکادمی به جذب دانشجویان از تخصص‌ها و نژادهای مختلف میپردازد تا یک محیط بین رشته‌ای مناسب ایجاد شود. همچنین می‌توان این آکادمی را یک پایلوت برای راهبردهای جدید به منظور آموزش و همکاری دانست. این مدل منحصر به فرد همکاری موجب میشود دانشجویان با زمینه‌های کاری مختلف و محققانی که از نظر جغرافیایی در فاصله‌های بسیار دور از هم قرار دارند، گرد هم آیند تا از این تنوع علمی و فناوری استفاده کنند.
این برنامه پایلوت براساس پیشگامی آموزش و تربیت و به رهبری سریدهار در دانشگاه نورث‌ایسترن ایجاد شده است. علاوه بر دوپرس، بنیاد ملی علم نیز از این برنامه حمایت کرده است.
تیم هیل از دوپرس می‌گوید: « این حمایت ما از آکادمی نانوپزشکی دانشگاه نورث ایسترن انعکاس دهنده تعهد ما به ایجاد تنوع و ترغیب مدل‌های انتشار با دسترسی آزاد است.»
دوپرس در سال ۲۰۰۳ تاسیس شده است.