دریافت حمایت مالی برای آزمایش نانوذرات حامل داروی ترمیم نخاع

شرکت پروترانزیت نانوتراپی (ProTransit Nanotherapy) موفق به دریافت حمایت مالی ۱٫۷ میلیون دلاری از وزارت دفاع آمریکا شد تا با استفاده از این گرنت آزمایش‌های خود را روی نانوذرات حامل داروی ترمیم آسیب نخاع را انجام دهد.

یک شرکت نوپا در آمریکا با همکاری دو شریک خود موفق به دریافت ۱٫۷ میلیون دلار حمایت مالی از وزارت دفاع آمریکا شد تا با استفاده از این بودجه روی آزمایش مربوط به استفاده از نانوذرات در درمان آسیب‌های نخاعی کار کند.
شرکت نانوتراپی این گرنت را برای سه سال دریافت کرده تا فرمولاسیون نهایی نانوذراتی را که توسط ویندو لبهستوار ابداع شده، بهدست آورد. لبهستوار از بنیان‌گذاران شرکت نانوتراپی، در حال حاضر استاد رشته مهندسی زیست پزشکی در کلینیک کلیولکند در اوهایو است. او از محققان پیشین دانشگاه نبراسکا بوده است.
در صورتی که نتایج این پروژه موفقیت آمیز باشد، نتایج آن با مطالعات اولیه ترکیب شده و برای سازمان غذا و داروی آمریکا ارسال می‌شود. این کار اولین مرحله از وارد شدن به آزمون‌های بالینی روی انسان است.
مادسون از کارآفرینان شرکت یونیمد می‌گوید: «ما از این که می‌توانیم وارد فاز جدید توسعه شویم بسیار خوشحالیم.» یونیمد از شرکای شرکت نانوتراپی در این پروژه است.

مادیسون معتقد است که گرنت‌هایی این چنینی اهمیت زیادی دارند؛ چرا که شرکت‌های نوپا برای جلب حمایت مالی از شرکت‌های خطرپذیر با مشکلاتی روبرو هستند و به سختی می‌توانند هزینه آزمایش‌های درمانی خود را تأمین کنند. اگر یک شرکت بتواند آزمون‌های اولیه را با موفقیت پشت سر بگذارد، آنگاه می‌تواند نظر سرمایه‌گذاران را جلب کند. این موضوع امکان وارد شدن پروژه به فاز آزمون بالینی را خواهد داد.
این روش درمانی مبتنی بر نانوذراتی است که درون آنها با آنزیم‌های آنتی‌اکسیدان پر شده است. این نانوذرات در محل آسیب‌دیده تجمع پیدا کرده و آنزیم آنتی‌اکسیدان را رهاسازی می‌کنند. این آنزیم‌ها، رادیکال‌های آزاد و محصولات شیمیایی جانبی تولید شده در فرآیندهای طبیعی بدن را خنثی می‌کند؛ فرآیندهایی که در سایت آسیب دیده موجب ترمیم بافت می‌شود.
مادیسون می‌گوید: « ما تلاش می‌کنیم تا پیش از تأثیر منفی این مواد و آسیب بیشتر به بدن، آنها را خنثی کنیم.» این شرکت نشان داده بود که این نانوذرات می‌تواند مانع از آسیب بیشتر به نخاع شود.