خرید شرکت برای تثبیت موقعیت در بازار چاپ ادوات الکترونیکی

شرکت پی‌وی نانوسل که در بخش تولید نانوجوهرهای رسانا فعالیت دارد، با خرید شرکت دیجیفلکس موقعیت خود را در بازار چاپ ادوات الکترونیکی تثبیت کرد.

پی‌وی نانوسل (PV Nano Cell) یکی از شرکت‌های تولیدکننده تک‌بلور و نانوجوهرهای فلزی رسانا است. این شرکت اعلام کرد که سهام شرکت دیجیفلکس (DigiFlex) را خریداری کرده است؛ شرکتی که در بخش سامانه‌های چاپی مبتنی بر جوهرافشان فعالیت دارد. این انتقال سهام در حدود ۱۰ میلیون دلار برای پی‌وی نانوسل هزینه داشته است.
فرناندو دی لاوگاس، مدیرعامل شرکت پی‌وی نانوسل، می‌گوید: «از آنجایی که میان دو شرکت همگرایی فعالیت‌ وجود دارد، ما اقدام به خرید سهام شرکت دیجیفلکس کردیم. امیدوارم این کار موجب ایجاد فرصت‌های فروش برای محصولات هر دو شرکت شود و ارزش افزوده درازمدت برای سهام‌داران ایجاد شود. به ویژه این که شرکت دیجیفلکس چندین فناوری چاپی و جوهر کلیدی در اختیار شرکت پی‌وی‌ نانوسل قرار می‌دهد که مکمل فناوری فعلی پی‌وی‌ نانوسل است. در نتیجه با استفاده از این همکاری مشترک، امکان تولید نمونه اولیه و انبوه ادوات الکترونیکی نظیر بوردهای مدار چاپی به صورت یکجا فراهم می‌شود. ما معتقدیم که این راهبرد برای مشتریان ما جالب خواهد بود؛ به ویژه زمانی که فناوری جوهرهای رسانای مس و نقره Sicrys ما در این تلفیق فناوری‌ها مورد استفاده قرار گیرد. ما بسیار مفتخریم که سرمایه‌گذاران دیجیفلکس اجازه پیوستن به ما را داده اند و ما نیز به آنها خوش‌آمد می‌گوییم. ما بسیار خرسندیم که پلتفورم فناوری چاپ دیجیتال دیجیفلکس موجب بسط حوزه کاربرد جوهر رسانای Sicrys می‌شود. این کار موجب افزایش درآمد می‌شود. با ترکیب دو شرکت، ما موقعیت خود را به عنوان شرکت پیشرو در حوزه چاپ دیجیتال ادوات الکترونیک در بازار حفظ خواهیم کرد. ما در حال حاضر با چند شرکت پیشرو در بخش تولید جوهرهای رسانا کار می‌کنیم که می‌توانم بگویم، در حال حاضر جوهرهای رسانای نقره ما از نظر کیفیت و قیمت در بازار موقعیت مناسبی دارند.»
قرار است این دو شرکت تبدیل به یک سازمان واحد شوند. در حال حاضر دیجیفلکس دارای کانال‌های توزیع محصول در اروپا، آمریکای شمالی و خاور دور است.