اردیبهشت‌ماه ۹۶؛ برگزاری کارگاه آموزشی تخصصی کاربرد نانوزیست فناوری در دارورسانی

مرکز تحقیقات پروتئین دانشگاه شهید بهشتی کارگاه آموزشی تخصصی «کاربرد نانوزیست فناوری در داررورسانی» را در تاریخ ۲۸ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۶ برگزار می‌نماید.

نانوزیست فناوری از جمله زمینه‌های درحال پیشرفت زیست فناوری و نانوفناوری است که به دلیل جنبه‌های جدید آن، مورد استقبال واقع شده است. از جمله موضوعات مورد توجه در زمینه نانوزیست فناوری، استفاده از حامل‌های زیستی به‌ویژه پروتئینی و کربنی، در ابعاد نانو برای رسانش عوامل درمانی به منظور پیشرفت در درمان سرطان است. با توجه به اینکه هم اکنون بیماری سرطان از جمله عوامل اصلی مرگ و میر در سطح جهان و در ایران است، آموزش و تحقیقات در این زمینه و پیشرفت دادن این سامانه‌ها به‌خصوص سامانه‌های پروتئینی برای درمان، ضرورت دو چندان می‌یابد.

 از این رو مرکز تحقیقات پروتئین دانشگاه شهید بهشتی کارگاه یک‌روزه‌ای را با هدف آموزش تخصصی و بحث پیرامون چگونگی به‌کارگیری و ساخت حامل‌های دارویی با استفاده از روش‌های مهندسی زیستی و نانوفناوری به‌منظور دارورسانی ایده‌آل به بافت تومور، برگزار می‌‌کند.

نانوزیست فناوری و کاربردهای آن، سازوکارهای رسانش دارو با استفاده از نانوحامل‌های دارورسان و نانوساختارهای کربنی، ویژگی‌ها و کاربرد آن در تشخیص، درمان و معرفی نانوذرات استفاده شده برای رسانش دارو با تمرکز بر نانوذرات پروتئینی موضوعاتی است که دکتر مونس رحماندوست و دکتر حسن کوچک‌زاده از اعضای هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی در این کارگاه در زمینه آنها، به سخنرانی خواهند پرداخت.

با توجه به محدود بودن ظرفیت این کارگاه یک‌روزه (۱۵ نفر) اولویت حضور با افرادی است که زودتر ثبت‌نام کنند.

علاقمندان جهت پیش‌ثبت‌نام و کسب اطلاع از ظرفیت خالی با شماره‌های ۰۲۱۲۹۹۰۵۰۰۷ یا ۰۹۱۲۰۸۵۱۰۴۲ تماس حاصل نمایند و جهت ثبت‌نام به پایگاه اینترنتی کارگاه مراجعه کنند.

گفتنی است در پایان این کارگاه، به شرکت‌کنندگان گواهی حضور در کارگاه ارائه خواهد شد.