برگزاری میزگرد شبیه‌سازی در فناوری نانو؛ فرصت‌ها و چالش‌ها

میزگرد تخصصی «شبیه‌سازی در فناوری نانو؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» در هشتمین کنفرانس ملی کاربرد CFD در صنایع شیمیایی و نفت در دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه تربیت مدرس از ساعت ۱۰:۴۵ الی ۱۲ روز چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۶ برگزار می‌شود.

با توجه به گسترش روزافزون حوزه‌های کاربردی فناوری نانو در علوم مختلف، بررسی و شناسایی جایگاه شبیه‌سازی در این علم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. از این رو میزگرد تخصصی «شبیه‌سازی در فناوری نانو؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» با هدف بحث و تبادل نظر در زمینه ارتباط شبیه‌سازی با فناوری نانو و شاخص‌های این فناوری برگزار می‌شود.

شبیه‌سازی در فناوری نانو در حوزه نانوسیالات و نقش CFD در این حوزه از پژوهش‌ها محور اصلی این میزگرد است که با حضور اساتید مجرب در حوزه شبیه‌سازی فرآیندها و کاربرد فناوری نانو برگزار خواهد شد. دکتر گودرز احمدی از دانشگاه کلارکسون ایالات متحده آمریکا، دکتر علیمراد رشیدی از پژوهشگاه صنعت نفت، دکتر نصر اصفهانی از دانشگاه صنعتی اصفهان و دکتر سید حسن هاشم‌آبادی از دانشگاه علم و صنعت از اعضای این میزگرد هستند.

کاربرد تکنیک‌های مختلف شبیه‌سازی در مطالعه و بررسی سامانه‌های نانویی با نگاهی چالشی در این نشست مورد بحث و داوری قرار خواهد گرفت. همچنین چالش‌های استفاده از این تکنیک‌ها و روش‌ها مطرح می‌شود و در نهایت فرصت‌ها و افق پیش‌روی محققان به منظور استفاده در مطالعات آتی ترسیم می‌شود.

قابل ذکر است هشتمین کنفرانس ملی کاربرد CFD در صنایع شیمیایی و نفت در روزهای ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۶ در دانشگاه تربیت مدرس برگزار می‌شود. علاقمندان به شرکت در این میزگرد جهت کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی همایش مراجعه نمایند.