خرید فناوری نانوپیگمنت برای استفاده در خودروسازی

شرکت باسف با امضای قراردادی، فناوری نانوپیگمنت شرکت لاندا را برای استفاده در صنعت پوشش‌های خودرو به صورت انحصاری در اختیار گرفت. این نانوپیگمنت‌ها پیش از این در صنعت چاپ استفاده می‌شده که شرکت باسف آنها را برای بخش خودرو توسعه داده است.

در حاشیه نمایشگاه پوشش (ECS) اروپا که در شهر نورمبرگ آلمان برگزار شد، شرکت باسف (BASF) و لاندا (Landa) اعلام کردند که همکاری مشترک راهبردی دراز مدتی را آغاز کرده‌اند.
این دو شرکت، در قالب یک برنامه همکاری مشترک اقدام به تولید نانورنگدانه‌هایی برای استفاده در صنعت خودروسازی کرده‌اند. باسف، به صورت توافق انحصاری، فناوری نانوپیگمنت شرکت لاندا را در اختیار گرفته است و قرار است این پیگمنت‌ها که شفافیت بالایی داشته و به سادگی دیسپرس می‌شوند را با نام تجاری Colors & Effects به بازار عرضه کند. این پیگمنت‌ها قادراند رنگ عمیقی ایجاد کرده و در صورت استفاده در خط تولید خودرو، تولید پوشش‌های مورد استفاده در خودروها را تسهیل می‌کند.
الکساندر هوشیلد، از مدیران شرکت باسف می‌گوید: «ما از این که همکاری مشترکی با شرکت لاندا آغاز کرده‌ایم بسیار خوشحالیم. این برنامه همکاری مشترک تأثیر به سزایی روی شرکت لاندا و سهام‌داران آن خواهد داشت. شرکت لاندا در حال حاضر در صنعت چاپ فعالیت می‌کند که با این انتقال فناوری می‌تواند از این فناوری در بازار پوشش‌های مورد استفاده در صنعت خودرو نیز استفاده می‌شود. این همکاری دراز مدت تعهد ما در تفکیک مشتریان‌مان و ارائه جداگانه فناوری مورد نیاز هر بخش از بازار را اثبات می‌کند.»
فناوری نانوپیگمنت لاندا، در ابتدا برای استفاده در صنعت چاپ ارائه شده بود، اما با این برنامه همکاری مشترک، لاندا به باسف اجازه می‌دهد تا نسل جدیدی از پیگمنت‌ها با کیفیت و یکنواختی بالا را برای استفاده در صنعت خودروسازی ارائه کند.
وجود نانوذرات با توزیع ابعاد نزدیک به هم موجب می‌شود تا پوشش به دست آمده نازک و رنگ با کیفیت‌تری داشته باشد. بنی لاندا، مدیر شرکت لاندا، می‌گوید: «ما از این همکاری مشترک با شرکت باسف بسیار خرسند هستیم. با ترکیب فناوری ما و تخصص شرک باسف، می‌توان محصولات جدیدی برای بازار پوشش‌های خودروسازی ارائه کرد. این ائتلاف همگرا، می‌تواند تأثیر زیادی روی بازار داشته باشد.»