آموزش عمومی فناوری‌ نانو به مردم در «ایام نانو»

رویدادی به نام «ایام نانو» توسط دانشگاه ایالتی لوزیانا و پارک برک برگزار شد که در آن به مردم عادی فناوری‌ نانو آموزش داده شد. در این رویداد، با انجام آزمایش‌های هیجان‌انگیز و جالب، اطلاعاتی پیرامون فناوری‌ نانو به مردم ارائه گردید.

دانشگاه ایالتی لوزیانا با همکاری پارک برک (BREC) اقدام به برگزاری «ایام نانو» (Nano Days) کرد. در این رویداد که ۲۵ مارس در پارک هایلندرود برگزار شد، آموزش عمومی فناوری‌ نانو به مردم داده می‌شود.
روز نانو یک فستیوال ویژه در حوزه علوم و مهندسی‌ نانو است که در آن به کاربردهای آینده فناوری‌ نانو پرداخته می‌شود.
جوانا مورینو، استادیار رشته فیزیک دانشگاه لوزیانا، در سخنرانیهای خود به موضوعات مختلف در حوزه فناوری‌ نانو پرداخته است. مورینو می‌گوید که «مردم هر روز از ادوات مختلف استفاده می‌کنند؛ ادواتی که با فناوری‌ نانو ارتباط دارند. در ایام نانو ما به آموزش عمومی می‌پردازیم تا به آنها بگوییم که در مقیاس نانو چه اتفاقی می‌افتد.»
مورینو می‌افزاید: «این رویداد به مردم کمک می‌کند تا درباره فناوری‌ نانو اطلاعات بیشتری بهدست آورند. مردم هر روز از ادوات مبتنی بر فناوری‌ نانو استفاده می‌کنند؛ بدون این که درباره دانش پشت این ادوات چیزی بدانند. ما قصد داریم تا به آنها آموزش دهیم تا بیشتر با این فناوری آشنا شوند.»
سایمون لورنزو که مدیر انجمن دانشجویی فیزیک است، می‌گوید که آنها به صورت یک تیم به طور داوطلبانه در این رویداد همکاری می‌کنند. اعضای این سازمان اقدام به انجام آزمایش‌هایی می‌کنند که در آنها از نور و مواد در مقیاس نانو استفاده شده است.
لورنزو می‌گوید: «در این رویداد ما به مسائلی می‌پردازیم که در بچه‌ها نسبت به علم یا ریاضیات هیجان ایجاد کند. آنها ترغیب به پرسیدن شوند و در نهایت ما با شعله‌ور کردن اشتیاق آنها به رشدشان کمک می‌کنیم.»
پارک برک نیز تورهای بازدیدی برای این رویداد تدارک دیده بود. ایام نانو یکی از رویدادهایی است که پارک برک میزبان آن است. لورنزو معتقد است که اصلاً مهم نیست که هر فرد چه مقدار دانش علمی دارد، در این رویداد برای همه چیزهایی برای یادگیری وجود دارد. آزمایش‌های هیجان‌انگیزی در این رویداد انجام می‌شود که اطلاعات جالب توجهی به مخاطب می‌دهد.