همکاری مشترک برای توسعه نرم‌افزار چاپ سه بعدی

شرکت نانودیمنشن که در ساخت چاپگر سه بعدی و نانوجوهر فعالیت دارد، همکاری مشترکی با شرکت زوکن آغاز کرده است تا از فناوری این شرکت برای ارائه نرم‌افزاری مناسب برای طراحی استفاده کند.

شرکت نانودیمنشن (Nano Dimension Technologies) در توسعه فناوری الکترونیک چاپ سه بعدی پیشرو است. این شرکت همکاری مشترکی با زوکن (Zuken) برای توسعه فناوری چاپ سه بعدی آغاز کرده است. در این همکاری مشترک، شرکت نانودیمنشن از حمایت شرکت زوکن و فناوری‌های این شرکت در بخش الکترونیک استفاده خواهد کرد.
سایمون فراید، از مدیران شرکت نانودیمنشن می‌گوید: «چند سال گذشته که ما وارد فناوری چاپ سه بعدی شدیم، سال‌های هیجان‌انگیزی برای ما بوده است. ما بسیار خوشحالیم که با شرکت زوکن برای استفاده از فناوری آنها برای توسعه محصولاتمان استفاده می‌کنیم و با این کار خدمات بهتری برای مشتریان خود به ارمغان خواهیم آورد.»
حمیر مانداوای از مدیران راهبردی شرکت زوکن می‌گوید: «CR 8000 Design Force تمام اطلاعات مورد نیاز برای چاپ سه بعدی را حفظ می‌کند. با استفاده از این فناوری تولیدکنندگان یا کاربران چاپ سه بعدی می‌توانند محصول مورد نظر خود را چاپ کند. چاپگر سه بعدی نانودیمنشن کاربردهای متعددی دارد و ما پیش‌بینی می‌کنیم که تولیدکنندگان بتوانند از فناوری ما برای طراحی سه بعدی استفاده کنند.»
Design Force یک ابزار طراحی است که کاربر می‌تواند از آن برای طراحی چاپ سه بعدی استفاده کند. از این ابزار می‌توان برای تولید ساختارهای سه بعدی با استفاده از مواد رسانای مختلف نظیر نقره استفاده کرد. زوکن برای تولید قطعات الکترونیک چاپی، ماژول بهینه‌ شده‌ای را ارائه کرده است که به کاربر کمک می‌کند تا از چاپگر جوهرافشان برای تولید محصول خود استفاده کند.
نانودیمنشن در سال ۲۰۱۲ با هدف توسعه فناوری چاپ سه بعدی قطعات الکترونیک تأسیس شد. این شرکت افزودنی‌هایی نیز برای این حوزه تولید و به بازار عرضه کرده است. در حال حاضر نانودیمنشن سه دسته محصول را به بازار عرضه می‌کند: چاپگر سه بعدی جوهر افشان، نرم‌افزار چاپ سه بعدی، نانومواد مورد استفاده در چاپ سه بعدی.
محصولات اولیه این شرکت چاپگر سه بعدی هستند که برای چاپ چند لایه بوردهای مدار چاپی مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین نانودیمنشن جوهرهای دی الکتریک و رسانای مبتنی بر فناوری‌ نانو به بازار عرضه کرده است.