رشد ۴۶ درصدی بازار نقاط کوانتومی تا سال ۲۰۲۲

اخیراً گزارشی درباره بازار نقاط کوانتومی منتشر شده که در آن بازار این حوزه را برای سال ۲۰۲۲، ۷٫۸ بیلیون دلار پیش‌بینی می‌کند که این رقم رشد ۴۶ درصد را برای این بازه زمانی نشان می‌دهد.

اقتصاد جهانی به سمتی می‌رود که مصرف انرژی افزایش می‌یابد. این روند در کشورهای در حال توسعه نظیر چین و هند رو به افزایش است. تغییرات آب و هوای زمین به دلیل مصرف سوخت‌های فسیلی موجب شده تا تولید انرژی از سوخت‌های فسیلی با محدودیت‌هایی همراه باشد. بازار نقاط کوانتومی نیز در حال رشد است و گزارش‌های بازار حاکی از این حقیقت است که تا سال ۲۰۲۲ بازار نقاط کوانتومی با رشد قابل توجهی همراه است. پیش‌بینی‌ها برای بازه زمانی ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۲ رشد ۴۶ درصدی را نشان می‌دهد. دلیل این امر رشد تقاضا برای این ماده در کشورهای در حال توسعه است که فرصت‌های زیادی برای این نانوساختار ایجاد می‌کنند. یکی از عوامل رشد بازار نقاط کوانتومی، کاربرد آنهادر صنعت نمایشگر است؛ هر چند که سرعت کم پذیرش این فناوری و همچنین وجود مواد سمی نظیر فلزات سنگین از جمله عوامل محدود کننده توسعه بازار نقاط کوانتومی است.
بازار نقاط کوانتومی برای سال ۲۰۲۲ رقم ۷٫۸ بیلیون دلار پیش بینی شده که برای رسیدن به این رقم رشد ۴۶ درصدی پیش بینی شده است. نرخ پذیرش این ماده برای استفاده در برخی صنایع قابل توجه بوده که دلیل این امر پتانسیل‌ها نقاط کوانتومی برای بهبود محصولات در این صنایع است.
در این گزارش تحلیلی درباره شرکت‌های مختلفی که تلاش دارند تا سهم بیشتری از بازار را داشته باشند، اطلاعاتی ارائه شده است. خواننده این گزارش می‌تواند درک بهتری از ساختار بازار بهدست آورده و روندها و توسعه‌های اخیر را در بازار جهانی نقاط کوانتومی مشاهده کند. اطلاعاتی درباره حجم بازار در انتهای هر سال، شرکت‌هایی که احتمالاً توانایی رقابت‌پذیری خود را افزایش می‌دهند، بخش‌های پیشرو بازار و چالش‌های توسعه بازار در این گزارش ارائه می‌شود.
چشم‌انداز رقابت‌پذیری با در نظر گرفتن شاخص‌هایی نظیر رشد کسب و کار، دستاوردهای اخیر و محصولات عرضه شده مورد بررسی قرار می‌گیرد.
در این گزارش به سؤالات مختلفی پاسخ داده می‌شود. برای مثال کاربردهای نقاط کوانتومی چیست؟ چه عواملی روی رشد بازار تؤثیر می‌گذارد؟ چه عواملی رشد بازار را محدود می‌کند؟ و بازیگران اصلی بازار نقاط کوانتومی چه کسانی هستند؟