خرید لیسانس فناوری‌ «نانوذرات زیستی خودآرا» از دانشگاه

شرکت اوداکس مدیکال با خرید لیسانس فناوری نانوذرات زیستی خودآرا قصد دارد تا محصولات پزشکی با خواص آنتی‌باکتریال تولید کند. این شرکت برای رسیدن به این هدف از همکاری دانشگاه نورث‌ایسترن استفاده می‌کند.

اوداکس مدیکال (Audax Medical) لیسانس نسل جدیدی از فناوری خودآرایی را از دانشگاه نورث‌ایسترن خریداری کرده است. شرکت آوداکس پلتفورم فناوری احیای بافت خود را با این فناوری خودآرایی جدید ترکیب می‌کند. این فناوری خودآرایی پپتیدی غنی از آرژنین توسط توماس وبستر از آزمایشگاه نانوپزشکی دپارتمان مهندسی شیمی بهدست آمده است. این فناوری برای استفاده در بخش پزشکی و درمان بافت کاربردهای زیادی دارد که دلیل این امر مشخصه‌های نانوفاز و طبیعت بیومتریک آن است.
مارک جانسون از مدیران این شرکت می‌گوید: «ما از همکاری با تیم تحقیقاتی تراز اول در سطح جهان در دانشگاه نورث‌ایسترن بسیار خرسندیم. این فناوری با پلتفورم زیستی شرکت ما کاملاً منطبق است و پتانسیل‌ها و فرصت‌های کلینیکی زیادی دارد.»
وینترنی هرچک از مدیران بخش تحقیق و توسعه شرکت آوداکس می‌گوید: «آزمون‌های اولیه ما را بسیار تشویق کرد تا از این نانوساختارها برای تسریع درمان و بهبود عملکرد سلول‌ها استفاده کنیم. این فناوری اثرات جانبی منفی نظیر التهاب و عفونت بسیار کمی در بدن ایجاد می‌کند.»
در تحقیقات اخیر، این نانوذرات ویژه، خواص آنتی‌باکتریال قوی برعلیه برخی باکتری‌ها به ویژه استرافیلوکوکوس از خود نشان داده‌اند. این نانوذرات بدون نیاز به استفاده از آنتی‌بیوتیک موجب مقابله با این باکتری می‌شوند. آنتی‌بیوتیک‌ها معمولاً فعالیت‌ سلولی ویژه‌ای را مورد هدف قرار می‌دهند، اما این نانوذرات غشاء سیتوپلاسمی میکرواورگانیسم را هدف قرار می‌دهند.
وبستر می‌گوید: «پپتیدهای نانوفاز به دلیل داشتن طیف وسیعی از خواص آنتی‌باکتریال بسیار جالب توجه هستند؛ چرا که می‌توانند با باکتری‌های مقاوم در برابر دارو مقابله کنند.»
این شرکت قصد دارد تا با توسعه این فناوری اقدام به ارائه روش‌های درمانی برای بهبود زخم، جراحی و اورتوپدی کند.