ارایه محصولات و تجهیزات حوزه فناوری نانو در پنجمین نمایشگاه ساخت ایران

پنجمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران صبح امروز آغاز به کار کرد. در این نمایشگاه بیش از ۹ هزار محصول از ۳۹۴ شرکت دانش‌بنیان ارایه شده‌ است که در این میان تجهیزات و مواد آزمایشگاهی حوزه فناوری نانو نیز قرار دارند.

پنجمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران صبح امروز، با حضور دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور؛ دکتر محمد فرهادی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و شماری از مسئولان و فناوران کشور در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت: «امروز بیش از ۱۰ هزار دستگاه و تجهیز ساخت ایران داریم و تجهیزات ساخت داخل در چند سال اخیر از نظر دانش فنی و تعداد، رشد قابل توجهی داشته‌اند.»

دکتر ستاری اضافه کرد: «طی سال‌های اخیر علاوه بر تجهیز دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی به تجهیزات آزمایشگاهی ساخت داخل،‌ پژوهش‌سرا‌های دانش‌آموزی هم به این امکانات مجهز شده‌اند که این کار برای اولین بار توسط ستاد توسعه فناوری نانو انجام شد و سایر ستادهای معاونت نیز این حرکت خوب را توسعه و ادامه دادند.»

وی افزود: «در چند سال اخیر ۳۲۰ میلیارد تومان تجهیزات از این نمایشگاه خریداری شده است و امسال نیز بیش از ۵۰ دستگاه جدید در این نمایشگاه عرضه شده که افتخاری بزرگ محسوب می‌شود.»

وزیر علوم،‌ تحقیقات و فناوری نیز در این مراسم به سخنرانی پرداخت. وی نقش نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران را در ایجاد اشتغال و توسعه شرکت‌های فناور این حوزه، اثربخش ارزیابی کرد و گفت: «حضور شرکت‌های دانش‌بنیان فعال و ارایه محصولات خود در این نمایشگاه که منجر به خرید دانشگاه‌ها از این شرکت‌ها و بهره‌گیری از تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت داخل شده است، حرکتی ارزشمند در راستای اقتصاد دانش‌بنیان است.»

دکتر فرهادی افزود: «خوشبختانه در کشور محصولات با کیفیتی در زمینه ابزار‌آلات و تجهیزات آزمایشگاهی تولید شده است و وظیفه ما این است که مراکز دانشگاهی و پژوهشی را با این محصولات تجهیز کنیم.»

در ادامه این مراسم از دانشگاه‌های پیش‌رو در زمینه خرید و استفاده از تجهیزات ساخت داخل و همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان موفق در حوزه تولید این محصولات قدردانی به عمل آمد.

گفتنی است، در این نمایشگاه بیش از ۹ هزار محصول از ۳۹۴ شرکت دانش‌بنیان ارایه شده‌ است که در این میان تجهیزات و مواد آزمایشگاهی حوزه فناوری نانو نیز قرار دارند. مراکز دانشگاهی و پژوهشی می‌توانند با بهره‌مندی از تسهیلات معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و وزارت علوم،‌ تحقیقات و فناوری، نیاز‌های خود را از مواد و تجهیزات ساخت داخل تامین نمایند.

شرکت‌های آراپژوهش، امین آسیا فناور پارس، فناوران تجهیز نانو آزما،
فناوران نانومقیاس، فناوری کهربا‌، پرتونگار پرشیا، نانوسیستم پارس، رشد
نانو فناور، آدیکو، سامان تجهیز دانش، خلا پوشان فلز‌، پوشش‌های
نانوساختار و یارنیکان صالح از جمله شرکت‌های فعال در حوزه فناوری نانو هستند که در این نمایشگاه حضور دارند.

شایان ذکر است، پنجمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران از ۴ تا ۷ اردیبهشت‌ماه در سالن‌های خلیج‌فارس، میلاد، ۴۰ و ۴۱ نمایشگاه بین‌المللی تهران در حال برگزاری است. علاقمندان می‌توانند از ساعت ۹ تا ۱۷ جهت بازدید مراجعه نمایند.

همچنین گزارش لحظه‌به‌لحظه این رویداد از طریق این صفحه قابل مشاهده است.