برگزاری کارگاه ساخت نانوحسگر توسط پیشگامی ملی فناوری‌ نانو آمریکا

پیشگامی فناوری‌ نانو آمریکا (NNI) با همکاری بنیاد ملی علوم اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع ساخت حسگر در خرداد ماه سال جاری خواهد کرد. این کارگاه با هدف تشویق توسعه و تجاری‌سازی نانوحسگرها برگزار می‌شود.

بنیاد ملی علوم آمریکا قرار است کارگاه آموزشی در حوزه نانوحسگر برگزار کند. این رویداد با عنوان «Nanosensor Manufacturing Workshop: Finding Better Paths to Products» در ایالت ویرجینیا برگزار می‌شود. این کارگاه آموزشی به دنبال پشتیبانی از اهداف پیشگامی ملی فناوری‌ نانو آمریکا (NNI) است که یکی از این اهداف با عنوان « فناوری‌ نانو برای حسگری و حسگری برای فناوری‌ نانو» شناخته می‌شود.
براساس اطلاعات منتشر شده توسط NNI، این کارگاه به عناصر کلیدی مورد نیاز برای تولید حسگرهای مبتنی بر فناوری‌ نانو می‌پردازد. در اولین روز از این کارگاه، اکوسیستم نانوحسگری از آزمایشگاه تا تولید انبوه مورد بررسی قرار می‌گیرد. همچنین موضوعات مهمی مربوط به تولید نظیر آزمون و ساخت حسگر ارائه می‌شود.
در روز دوم این رویداد، شرکت‌کنندگان درباره سناریوهای‌ فرضی ساخت حسگر به گفتگو می‌پردازند؛ برای مثال، موضوع قراردادی که تولیدکننده برای ساخت حسگر با آن درگیر است، مورد بررسی قرار می‌گیرد.
NNI اعلام کرده است که شرکت‌کنندگان تشویق به بحث پیرامون موضوعات ارائه شده می‌شوند و همچنین از افراد متخصص در حوزه‌های مختلف برای شرکت در این کارگاه دعوت می‌شود.
همچنین NNI اعلام کرده است که نتایج این کارگاه به‌صورت گزارشی عمومی در اختیار همگان قرار می‌گیرد. همچنین اولویت‌های تحقیقاتی آتی برای بخش تولید انبوه و تجاری‌سازی نانوحسگرها را نیز اطلاع رسانی می‌کند.