آغاز به کار دبیرخانه‌ پنجمین مجمع اقتصاد فناوری نانو

دوره‌ پنجم مجمع اقتصاد فناوری نانو که در مردادماه ۱۳۹۶ برگزار خواهد شد و دبیرخانه‌ آن رسما فعالیت‌های خود را آغاز کرده است؛ تلاش دارد تا علاوه بر حفظ نکات مثبت دوره‌ قبل و تداوم حرکت در رویکرد جدید، اهداف دیگری را نیز دنبال نماید

مجمع اقتصاد فناوری نانو، گردهمایی سالانه‌ای است که در آن فعالان حوزه‌ نانو به مدت دو روز، به بحث و تبادل نظر پیرامون مدیریت کسب ‌و کار این فناوری می‌پردازند. ستاد ویژه‌ توسعه‌ فناوری نانو، به عنوان متولی این رویداد، پس از تجربه‌ سه دوره برگزاری مجمع، اقدام به بررسی عمیق تجربیات ادوار گذشته و یک بازنگری اساسی در سیاست‌های این رویداد نمود و در نتیجه آن سال چهارم مجمع، پس از یک سال وقفه و با رویکردی جدید و متفاوت برگزار شد.
از جمله ویژگی‌های این فضای جدید می‌توان به مواردی از قبیل بیان تجربیات موفق شرکت‌های نانو در فضای واقعی کسب ‌و کار و تحلیل عمیق آن‌ها، استفاده از سخنرانان با تجربه‌ فعالیت‌های عملی در حوزه‌ کسب‌ و کار جهت هرچه کاربردی‌تر کردن محتوا، طراحی و اجرای نشست‌های متنوع و تعاملی و به طور کلی تلاش برای خلق تجربه‌ای متفاوت و منحصر به فرد برای شرکت‌کنندگان، اشاره نمود.
دوره‌ پنجم مجمع اقتصاد فناوری نانو که در مردادماه ۱۳۹۶ برگزار خواهد شد و دبیرخانه‌ آن رسما فعالیت‌های خود را آغاز کرده است؛ تلاش دارد تا علاوه بر حفظ نکات مثبت دوره‌ قبل و تداوم حرکت در رویکرد جدید، اهداف دیگری را نیز دنبال نماید که از آن جمله می‌توان به این موارد اشاره داشت:
فراهم ساختن زمینه برای تجمیع هر چه بیشتر فعالان حوزه‌ کسب ‌و کارهای نانو و شکل‌گیری کانونی جهت همکاری‌های تجاری و غیر تجاری افراد
خلق محیطی ویژه برای افراد حاضر در مجمع به منظور ایجاد و افزایش انگیزه و پویایی در حوزه‌ فعالیت‌های اقتصادی آتی
توجه ویژه به علاقه‌مندان ورود به فضای کسب‌ و کارهای نانو جهت تقویت جریان اقتصاد نانو
بر همین اساس هر یک از روزهای پنجمین مجمع اقتصاد نانو تمرکز محتوایی متفاوتی خواهد داشت. در روز اول که عنوان «توسعه‌ کارآفرینی فناورانه» برای آن انتخاب شده است، به نحوه‌ صحیح شکل‌گیری کسب ‌و کارهای نوپای دانش‌بنیان پرداخته خواهد شد و موضوعاتی حول انتخاب و ارزیابی ایده‌ مناسب، نحوه‌ مؤثر تشکیل تیم‌های کاری، تجربیات موفق راه‌اندازی استارتاپ‌ها و چالش‌های موجود در این فاز و راهکارهای مواجهه با آن‌ها، مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت. در روز دوم مجمع نیز که با محوریت «توسعه‌ بازار نوآوری» طراحی و اجرا می‌شود، به طور کلی چالش‌ها و راهکارهای پیش روی یک شرکت دانش‌بنیان جهت رشد اقتصادی و موفقیت بیشتر در صنعت و بازار، محور نشست‌ها خواهد بود.
همچنین در هر دو روزِ مجمع، نشست‌های تجاری مختلفی جهت معرفی ایده‌ها و فناوری‌های برتر در حوزه‌ نانو و عرضه‌ آن‌ها به سرمایه‌گذاران و شرکت‌های صنعتی برگزار می‌شود و کارگاه‌هایی تعاملی در راستای تمرکز موضوعی هر روز برنامه برگزار می‌شود.
علاقه‌مندان می‌توانند آخرین اخبار و مقالات مرتبط با موضوعات این دوره‌ مجمع را از طریق پایگاه اینترنتی رسمی مجمع و یا با عضویت در کانال تلگرام nanoecoforum@ پیگیری نمایند. همچنین به اطلاع علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد می‌رساند که پنجره‌ ثبت‌نام پنجمین مجمع اقتصاد فناوری نانو در خردادماه باز خواهد شد و ثبت‌نام صرفاً از طریق پایگاه اینترنتی فوق خواهد بود.