رونمایی از شکم‌بند بارداری ضدامواج با فناوری نانو

شرکت‌های نانونساجی ماد و تن سان طب هگمتانه با همکاری یکدیگر، شکم‌بند بارداری ضدامواج الکترومغناطیس را برای اولین بار در کشور تولید کردند. این محصول که با استفاده از فناوری نانو تولید شده است، در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث رونمایی شد.

امروزه در عصر پیشرفت فناوری، کاربرد و به کارگیری امواج رادیویی در حال گسترش روز افزون است. گزارش‌های گوناگونی در مورد رابطه این امواج با مشکلات جدی سلامت از جمله سرطان، سقط جنین، خستگی، حالت تهوع و غیره منتشر شده است. در این میان اثرات مخرب این امواج بر جنین انسان موجب بروز مشکلات شدید ژنتیکی و اختلالات دیگر خواهد شد.
در همین راستا و برای نخستین بار در کشور، شکم‌بند بارداری ضدامواج الکترومغناطیس بر پایه فناوری نانو تولید  شده است. این محصول که دارای تائیدیه آزمایشی نانومقیاس از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و آزمایشگاه آنتن دانشگاه علم و صنعت ایران است در بازه فرکانس ۹۶۰ مگاهرتز تا ۱۳ گیگاهرتز محافظت ایجاد می‌کند و قادر خواهد بود جنین را در برابر بسیاری از فرکانس‌های موجود محیطی همچون تلفن همراه، Wi-Fi، ماهواره وغیره حفاظت کند.
اطلاعات تکمیلی این محصول که هم اکنون با قیمتی معادل یک سوم نمونه خارجی روانه بازار شده است از طریق کانال تلگرام شرکت تن سان طب هگمتانه قابل دسترس است.