سخنرانی چهره ماندگار رشته مکانیک در کنفرانس کاربرد CFD در صنایع شیمیایی و نفت

چهره ماندگار رشته مکانیک در هشتمین کنفرانس ملی کاربرد CFD در صنایع شیمیایی و نفت و در راستای طرح همکاری با دانشمندان و متخصصان ایرانی غیرمقیم دستاوردها و نتایج تحقیقات خود را ارائه کرد.

هشتمین کنفرانس ملی کاربرد CFD در صنایع شیمیایی و نفت با حمایت و همکاری انجمن مهندسی شیمی ایران، دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و با حضور شرکت‌های فعال در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی به همت دانشگاه تربیت مدرس در روزهای ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت‌ماه ۹۶ برگزار شد.
در این کنگره که با حضور دانشجویان و اساتید علاقمند برگزار شد، محققین با ارائه مقالات به آخرین دستاوردهای خود اشاره کردند. همچنین در این همایش و در راستای طرح همکاری با دانشمندان و متخصصان ایرانی غیرمقیم با همکاری ستاد توسعه فناوری نانو سخنرانی پروفسور گودرز احمدی عضو هیئت علمیClarkson University  کشور امریکا، با موضوع «Computational Modeling of Two-Phase Flows-Particle Transport and Deposition» به عنوان سخنران کلیدی برگزار شد. 
پروفسور احمدی در سال ۱۹۷۰ دکتری خود را در رشته مهندسی مکانیک از  Purdue Universityاخذ نموده است. وی در حال حاضر استاد دانشکده مهندسی مکانیک و هوافضا و همچنین رئیس دانشکده مهندسی دانشگاه کلارکسون است و بیش از ۴۰۰ مقاله در مجلات مختلف و با تعداد ارجاعات بالا به چاپ رسانیده است و از چهره‌های ماندگار ایران در رشته مهندسی مکانیک است. 
پروفسور احمدی در سخنرانی خود دستاوردها و نتایج تحقیقات خود را در حوزه‌های زیر تشریح کرد.
Direct Numerical Simulation
Large Eddy Simulation
Stress Transport Model
Two Equation Models
طرح «همکاری با متخصصان و دانشمندان ایرانی غیرمقیم» به منظور انتقال دانش، تجربه و ایده‌های فناورانه به کشور و همچنین ایجاد ارتباط موثر دانشمندان غیرمقیم با همتایان داخلی و مراکز علمی و فناوری منتخب توسط معاونت علمی و فناوری ریاست‌ جمهوری و بنیاد ملی نخبگان‌ تدوین شده و در حال اجرا است.
در راستای تحقق این طرح و استفاده از ظرفیت علمی و پژوهشی متخصصان و دانشمندان برجسته ایرانی غیرمقیم، بنیاد ملی نخبگان با همکاری ستاد ویژه توسعه فناوری‌ نانو از اساتید، متخصصان، کارآفرینان و دانشمندان برجسته ایرانی مقیم خارج از کشور فعال در حوزه فناوری نانو برای سخنرانی در موسسات آموزشی و پژوهشی دعوت می‌نماید.
جزئیات کامل طرح «همکاری با متخصصان و دانشمندان ایرانی غیرمقیم» در صفحه این طرح بیان شده است. همچنین متخصصان، محققان و علاقمندان می‌توانند با عضویت در کانال تلگرام این طرح از آخرین تحولات، دستاوردها و برگزاری سخنرانی‌ها و کارگاه‌های مرتبط آگاه شوند.