چین به دنبال حل چالش آب و هوا با استفاده از فناوری‌ نانو

یکی از شرکت‌های تولیدکننده نانومحصولات تصفیه آب و هوا، قرار است محصولات خود را در چین توزیع کند. برای این کار با یکی از شرکت‌های چینی قرارداد همکاری مشترک امضاء کرده است.

دایس آنالیتیک (Dais Analytic) یکی از شرکت‌های فعال در حوزه فناوری‌ نانو است که روی توسعه فناوری‌های مرتبط با آب، هوا و انرژی کار می‌کند.
این شرکت وارد همکاری مشترک سه ساله با شرکت مهندسی و فناوری جئوانوایرون در چین شده‌است. جئوانوایرون شرکتی فعال در بخش تصفیه آلودگی هواست که قرار است از فناوری NanoClear این شرکت برای تصفیه آلودگی آب استفاده کند.
براساس این توافقنامه همکاری مشترک، شرکت جئوانوایرون قرار است مسئولیت توزیع فناوری NanoClear را به عهده بگیرد. از این فناوری قرار است در صنایع برق و پتروشیمی در چین استفاده شود. همچنین این شرکت یک پروژه پایلوت نیز پیاده‌سازی می‌کند که بخشی از راهبرد بازاریابی این شرکت برای NanoClear است. براساس این قرارداد، جئوانوایرون باید در طول مدت سه سال، حداقل ۱۶ سامانه از شرکت دایس خریداری کند.
تیم تانگریدی، مدیرعامل شرکت دایس، می‌گوید: «منابع آب در چین تحت تأثیر آلودگی و کاهش بارندگی قرار دارد. چین در حدود ۲۰ درصد از جمعیت جهان و ۷ درصد از منابع آبی را در اختیار  را دارد. این در حالی است که بخش بزرگی از آب آشامیدنی این کشور نشانه‌هایی از آلودگی دارد. رشد جمعیت و تداوم توسعه اقتصادی موجب شده تا تقاضا برای بهبود کیفیت آب افزایش یابد. این همکاری مشترک اهمیت زیادی برای شرکت ما دارد.»
میلر ما از مدیران جئوانوایرون می‌گوید: «به دلیل افزایش بحران و چالش آب، تقاضا برای فناوری‌های تصفیه پساب صنعتی پیشرفته در چین بسیار بالاست. دایس دارای فناوری Aqualyte بوده که در آن از فناوری‌ نانو استفاده شده‌است. این فناوری می‌تواند جایگزین مناسبی برای روش‌های رایج تصفیه پساب صنعتی باشد. ما از این همکاری مشترک با دایس بسیار خرسند هستیم.»
دایس در کسب و کار فناوری‌ نانو فعالیت دارد. این شرکت غشاءهایی برای تصفیه آب و هوا تولید می‌کند. NanoClear می‌تواند برای تولید آب خالص مورد استفاده قرار گیرد. CnERV نیز فناوری برای مدیرت هوا و رطوبت است.