استفاده از نقاط کوانتومی در نمایشگر تبلت جدید Acer

شرکت ایسر تبلت جدیدی را در نمایشگاه کامپیوتکس عرضه می‌کند که در آن از نقاط کوانتومی استفاده شده‌است. این مواد موجب افزایش روشنایی و اشباع‌ شدن رنگ در نمایشگر می‌شود.

شرکت ایسر (Acer) قرار است در نمایشگاه کامپیوتکس علاوه بر کامپیوتر، لپتاپ و نمایشگر محصول دیگری را نیز به نمایش بگذارد. آیکونیا تب ۱۰ (A3-A50) یک تبلت با بلندگوی چهار صورتی است که از نقاط کوانتومی در نمایشگر آن استفاده شده‌است. به کارگیری نقاط کوانتومی موجب شده تا روشنایی به بیشینه مقدار خود برسد و رنگ‌های اشباع شده به دست آید. علاوه براین، آیکونیا از یک پورت USB-OTG برخوردار بوده که به کاربر اجازه می‌دهد تا این تبلت را به سادگی شارژ کند. این مدل را با مدل ایکونیا ۱۰ اشتباه نگیرید! چرا که این محصول متفاوت و جدید است و از یک نمایشگر IPS رایج و پردازشگر اتمی اینتل برخوردار است.
هر دوی این تبلت‌ها از یک پردازشگر Mediatek SoCs برخوردار هستند و سیستم عامل اندروید روی آنها نصب شده‌است.
نقاط کوانتومی کاربرد وسیعی در ساخت نمایشگر دارند. آنها مواد بسیار جالبی هستند که دارای پتانسیل‌های بالایی بوده و می‌توانند فرصت‌هایی زیادی در بخش نمایشگر ایجاد کنند. نمایشگرهای حاوی نقاط کوانتومی می‌توانند به طیف رنگ ۲۰۲۰ برسند. از این مواد می‌توان در حوزه‌های مختلف نظیر پیل‌های خورشیدی، تصویربرداری زیستی و روشنایی استفاده کرد. بنابراین ارزش بررسی و تحقیق را دارند. این فناوری پتانسیل بالایی برای کاهش مصرف انرژی در تلویزیون‌ها دارد. درصورت استفاده از این فناوری نیازی به استفاده از فیلتر رنگ نیست؛ بنابراین هیچ نوری جذب فیلتر نخواهد شد. بنابراین، مصرف انرژی در نمایشگرها کاهش می‌یابد به طوری که می‌توان با استفاده از این فناوری مصرف انرژی را تا یک سوم کاهش داد.
در حال حاضر از نقاط کوانتومی در ساخت نمایشگرهای LCD استفاده می‌شود، به طوری که کیفیت آنها را از OLED و LCDهای رایج متمایز می‌کند. زمانی که نقاط کوانتومی وارد این نمایشگر می‌شوند کیفیت و عملکرد را ارتقاء می‌دهند.