اعطای جایزه سال ۲۰۱۷ تحقیقات فناوری‌ نانو انتشارات نیچر اشپرینگر

جایزه Tsinghua University Press-Springer Nano Research Award در سال ۲۰۱۷ به دانشمندی تعلق گرفت که روی نانومواد جامد عامل‌دار معدنی کار می‌کند. این جایزه سالانه به دانشمندی که در حوزه فناوری‌ نانو به دستاورد قابل توجهی رسیده باشد، اعطا می‌شود.

یی ژی- استاد رشته شیمی دانشگاه علم و فناوری چین– موفق به دریافت چهارمین جایزه Press-Springer Nano Research Award شد. جشن مربوط به اعطای این جایزه در فروم Sino-US 2017 در تاریخ ۲۶-۲۸ ماه می در پکن چین برگزار شد. دانشگاه سینگهو و انتشارات نیچر اشپرینگر نمایندگان خود را برای اعطای این جایزه به این فروم فرستاده بودند. این جایزه ۱۰ هزار دلاری سالانه به محقق برتر اعطا می‌شود.
ژی روی مواد جامد عامل‌دار معدنی کار می‌کند؛ موادی که ساختار فوتون و الکترون را تلفیق کرده و در حوزه حالت جامد شیمی معدنی در مقیاس نانومتری مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دانشمند موفق شده تا دستاوردهایی را در حوزه مواد نیمه‌هادی لایه نازک با ضخامت چند اتم به دست آورد. از نتایج دستاوردهای او می‌توان در حوزه تبدیل انرژی استفاده کرد. ژی یکی از اعضای آکادمی علوم چین است که جوایز متعددی را کسب کرده است.
Nano Research یک نشریه آکادمیک بین‌المللی است که توسط دانشگاه سینگهو و انجمن شیمی چین حمایت می‌شود. این نشریه با همکاری انتشارات دانشگاه سینگهو و انتشارات نیچر اشپرینگر منتشر می‌شود. IF این نشریه در سال ۲۰۱۵، ۸٫۸۹۳ بوده است.
جایزه Nano Research توسط همین نشریه با همکاری انتشارات اشپرینگر برگزار می‌شود. این جایزه به دانشمندی که دستاورد قابل توجهی در حوزه فناوری‌ نانو داشته باشد، اعطا می‌شود.
یک کمیته علمی متشکل از سردبیرهای مجله و نمایندگانی از انتشارات نیچر اشپرینگر فرد برنده را انتخاب می‌کنند. اشپرینگر یکی از نشریات علمی معتبر جهانی است که علاوه بر نشریه، اقدام به چاپ کتاب در حوزه‌های مختلف می‌کند. اشپرینگر بخشی از نیچر اشپرینگر است.