تولید اولین رنگ صنعتی حاوی آهک و گرافن

شرکت انگلیسی گرافن‌استون موفق به تولید رنگی شده که در آن از آهک و گرافن شده‌است. این رنگ با ویژگی هدایت گرمایی خود می‌تواند در تنظیم هوای داخل ساختمان نقش مهمی ایفا کند. همچنین گرافن موجب افزایش دوام این رنگ شده‌است.

گرافن یکی از مستحکم‌ترین مواد موجود در جهان است. اخیرا شرکت گرافن‌استون (Graphenstone) موفق به تولید رنگی شده که کاملا زیست‌سازگار بوده و در آن از گرافن و آهک استفاده شده است. این محصول به زودی در بریتانیا توزیع می‌شود.
موربی از نشریه دزن می‌نویسد: «این رنگ از ترکیب گرافن و آهک تولید شده‌است. هر چند رنگ‌های مبتنی بر آهک چند سالی است که در بازار توزیع شده‌است، اما افزودن گرافن موجب شده تا هدایت این رنگ به شدت افزایش یابد. این رنگ می‌تواند نیازهای گرمایی ساختمان را برآورده سازد و در نهایت موجب کاهش نیاز به گرم کردن و خنک کردن می‌شود.»
افزودن گرافن مزایای دیگری نیز دارد که از آن جمله می‌توان به استحکام بالای رنگ اشاره کرد که این کار منجر به دوام بالاتر و مقاومت آن در برابر خوردگی می‌شود.
بر اساس ادعای این شرکت، یک لیتر از این رنگ می‌تواند سطحی به مساحت ۸ متر مربع را پوشش‌ دهد. ۹۸ درصد این رنگ متشکل از آهک است که به شدت جاذب دی‌اکسیدکربن است؛ بنابراین، این رنگ می‌تواند به تصفیه هوای محیط نیز کمک کند.
فولکس از مدیران این شرکت می‌گوید: « این اولین بار است که یکی از قدیمی‌ترین مواد مورد استفاده در صنعت ساختمان با یک نانومواد ترکیب می‌شود. چیزی که بدست آمده، محصولی است که تمام مزایای آهک را دارد به طوری که می‌تواند موادی نظیر دی‌اکسید کربن و بوها را جذب کند.»
زمانی که این رنگ روی سطح قرار می‌گیرد براساس فرآیند کربونیزاسیون همانند آهک سفت می‌شود البته تا مدتی این رنگ تــَر بوده اما بعد از ده روز کاملا خشک می‌شود»
یکی از ویژگی‌های مثبت این رنگ آن است ترکیبات سمی آزاد نمی‌کند بنابراین بچه‌ها می‌توانند در اتاقی که تازه رنگ شد بخوابند.