عرضه فناوری نقاط کوانتومی هیبریدی در حاشیه کنفرانس کسب وکار

شرکت نانوسیس در حاشیه کنفرانس کسب وکار اقدام به ارائه فناوری نقاط کوانتومی هیبریدی خود موسوم به هایپریون کرد. نانوسیس نمایشگر شرکت هایسنس که در آن از نقاط کوانتومی این شرکت استفاده شده را نیز به نمایش گذاشت.

نماینده شرکت نانوسیس (Nanosys) که در حوزه تولید نقاط کوانتومی فعالیت دارد، در کنفرانس کسب وکار اقدام به سخنرانی کرد. او در مورد پتانسیل‌های نقاط کوانتومی در حوزه نمایشگر طی سال‌های آتی مطالبی را عرضه کرد.
بیشتر نقاط کوانتومی که توسط شرکت نانوسیس ارائه شده مبتنی بر کادمیم هستند. فیلمی نیز که توسط ۳M درباره توسعه فناوری ساخت تلویزیون ساخته شده بود، به نمایش در آمد.
شرکت نانوسیس محصول نقاط کوانتومی هیبریدی خود که در آن از نقاط کوانتومی قرمز عاری از کادمیم و نقاط کوانتومی سبز کادمیمی استفاده شده بود را نیز معرفی کرد. در این کنفرانس نانوسیس اعلام کرد که این محصول جدید می‌تواند الزامات RoHS را در مورد فلزات سنگین برآورده سازد.
همچنین نانوسیس به تبیین روندی پرداخت که در آن توسعه فناوری نقاط کوانتومی عاری از کادمیم دنبال می‌شود و این شرکت تمرکز بیشتری را روی این نوع فرمولاسیون خواهد داشت.
در این کنفرانس شرکت نانوسیس اقدام به نمایش تلویزیون شرکت هایسنس کرده است که در آن از نقاط کوانتومی این شرکت استفاده شده‌است. این نقاط در یک فیلم نازک قرار داده شده که توسط شرکت هیتاچی تولید می‌شوند. این نمایشگر نقاط کوانتومی دارای عملکرد ویژه‌ای بوده و قادر به تولید رنگ سبز با کیفیت عالی است. شرکت هیتاچی تولید این فیلم‌های حاوی نقاط کوانتومی را از نیمه دوم سال ۲۰۱۷ آغاز کرده است و انتظار می‌رود که تلویزیون‌های ساخته شده با این فیلم‌ها در سال ۲۰۱۸ به بازار وارد شوند.
گام دیگر در حوزه نقاط کوانتومی، قرار دادن یک فیلتر رنگ در LCDهاست. این فیلتر که توسط نانوسیس تولید می‌شود photo-emissive نام دارد که به نور آبی اجازه می‌دهد تا پیش از تبدیل به رنگ‌های دیگر از LCD عبور کند. مزیت بزرگ استفاده از نقاط کوانتومی آن است که منجر به افزایش کارایی نوری در فیلترهای RGB می‌شود که معمولاً دو سوم از نور را از بین می‌برند. چنین مزیتی معمولاً منجر به تولید تلویزیون‌هایی با کارایی بالا می‌شود.
البته استفاده از نقاط کوانتومی در فیلترهای رنگی چالش‌هایی را نیز به همراه دارد. برای مثال، این نقاط می‌توانند پلاریزه کننده ثانویه در LCD باشند.