عرضه نانوسامانه‌ای برای تصویربرداری خودکار

شرکت مولکولار دوایس نانوسامانه تصویربرداری خودکار از بافت‌ها و سلول‌ها عرضه کرده است که می‌تواند به محققان کمک کند تا با هزینه کم و سرعت تصویربرداری مورد نیاز خود را انجام دهند.

شرکت مولکولار دوایس (Molecular Devices) نانوسامانه تصویربرداری خودکار خود موسوم به ImageXpress را رونمایی کرد. براساس نیازمندی‌های بازار و تقاضای موجود در صنعت، این شرکت این سامانه را طراحی و عرضه کرده است. با استفاده از این سیستم، محققان بخش دانشگاهی، زیست‌فناوری و دارویی می‌توانند اطلاعات مورد نیاز خود را سریع‌تر و بهتر بدست آورند.
گریشا چندی از مدیران شرکت مولکولار دوایس می‌گوید: «جامعه تحقیقاتی به سرعت در حال توسعه روش‌های آنالیز کمی در بخش تصویربرداری سلولی است اما ابزارهای رایج نمی‌تواند نیازهای این جامعه را از نقطه نظر فنی با هزینه‌های پایین تامین کند. با این فناوری‌ نانوسامانه جدید و همچنین نرم‌افزار CellReporterXpress، ما می‌توانیم قابلیت‌های تصویربرداری را به آزمایشگاه‌ها بیاوریم و محققانی که پیش از این برای تصویربرداری میکروسکوپی خودکار باید هزینه بالایی را پرداخت می‌کردند، می‌توانند نیازهای خود را تامین کنند.»
این نانوسامانه به محققان اجازه می‌دهد تا به‌صورت آنلاین به داده‌ها و سیستم خود دسترسی پیدا کنند که این کار با نرم‌افزار CellReporterXpress انجام می‌شود. این نرم‌افزار با ۲۵ ماژول و آرایه از پیش تعیین شده پر شده و به کاربر اجازه می‌دهد که خیلی سریع به هدف خود در فرآیند تصویربرداری برسد.
جرج میلوسویچ مدیر شرکت مولکولار دوایس می‌گوید: «ما به سرمایه‌گذاری روی توسعه پروتئین‌ها و تحقیقات زیست‌شناسی سلولی ادامه می‌دهیم. ما با این سامانه، ابزار خلاقانه‌ای در دست محققان و دانشمندان قرار می‌دهیم تا بتوانند به دستاوردهای جدیدی برسند. این سیستم براساس فناوری قدرتمندی در بخش تصویربرداری سلولی که در دو سال گذشته ارائه کردیم بنا شده‌است.»