خیز بانک اسپانیایی برای استفاده از فناوری‌ نانو در تأیید هویت

شرکت داس‌نانو و بانک BBVA شرکت جدیدی برای توسعه فناوری شناسایی و تأیید هویت تأسیس کردند. قرار است این شرکت جدید سامانه‌های تأیید هویت با امنیت بالا برای استفاده توسط بانک BBVA بسازد.

بانک اسپانیایی BBVA همکاری مشترکی با شرکت نوپای داس‌نانو (Das-Nano) آغاز کرده است تا با همکاری یکدیگر شرکتی به نام وریداس (Veridas) راه‌اندازی کنند. این شرکت قرار است روی ارائه سامانه‌های بیومتریک برای تشخیص هویت کار کند.
این همکاری مشترک روی تحقیق و توسعه نرم‌افزارهای ویژه شناسایی و تأیید هویت دیجیتال تمرکز خواهد داشت. با استفاده از فناوری بیومتریک، وریداس قصد دارد تا سامانه‌های تأیید هویت مبتنی بر چهره، صدا، تصویر، اثرانگشت و سند ارائه کند.
وریداس توسط ادواردو آزانزا، یکی از بنیان‌گذاران شرکت داس‌نانو، مدیریت خواهد شد. این شرکت به بانک BBVA کمک خواهد کرد تا از فناوری بیومتریک برای شناسایی و تأیید هویت پرسنل و مشتریان استفاده کند. همچنین مسئولان بانک BBVA اعلام کرده‌اند که کار با وریداس به آنها اجازه خواهد داد تا دسترسی به برخی خدمات بانکی به سادگی انجام شده و امنیت داده‌ها هم در بخش تراکنش و هم تعامل از طریق کانال‌های دیجیتال صورت گیرد.
ایگناسیو برنال از مدیران بخش فناوری اطلاعات BBVA می‌گوید: «وریداس از دانش، استعداد و تخصص لازم برای توسعه بهره‌ خواهد گرفت و با اتکا به این ابزارها به اهداف خود خواهد رسید.»
BBVA یکی از بازیگران کلیدی در شناسایی و تأیید هویت است. این شرکت رقابتی به نام Open Talent 2017 Identity در ماه می سال جاری میلادی برگزار کرده است. شرکت نوپای SnapSwap برنده این رقابت‌ها شد و جایزه ۳۰ هزار دلاری را به خود اختصاص داد.
بانک BBVA اولین همکاری خود را با نانوداس در سال ۲۰۱۵ انجام داد که در این سال پروژه‌های مشترکی در بخش تأیید هویت شخصی میان این دو شرکت تعریف شد. همسو بودن این دو شرکت موجب شد تا این دو، تحقیقات خود را در بخش بیومتریک ادامه دهند.
آزانزا می‌گوید: « تراکنش دیجیتال در حال امن‌تر شدن است که این امر به مدد استفاده از فناوری بیومتریک است. استعداد افراد ما، تجربیات ما در بخش شبکه نرونی عمیق و هوش مصنوعی موجب شده تا ما بتوانیم این حوزه را گسترش دهیم.»