خرید فناوری تصفیه پسماند شرکت مالزی توسط سوئیس

یک شرکت سوئیسی قراردادی ۶۰ میلیون یورویی با شرکت مالزیایی نانوپک برای استفاده از فناوری این شرکت به امضاء رساند. قرار است از فناوری تصفیه پسماند توالت شرکت نانوپک در قایق‌های شرکت سوئیسی استفاده شود.

یک شرکت مالزیایی در حاشیه نمایشگاه Astana Expo 2017 توافق‌نامه‌ای به ارزش ۶۰ میلیون دلار با یک شرکت سوئیسی امضاء کرد. این توافق‌نامه در حضور سفیر مالزی میان شرکت نانوپک (Nanopac) و شرکت جی‌سی گلوبال (GC Global) امضاء شد.
براساس اظهارات داتوک چنگ کوک لنگ از مدیران اجرایی شرکت نانوپک، شرکت جی‌سی گلوبال علاقه‌مند به فناوری پنل‌های نوری این شرکت است. این شرکت سوئیسی علاقه‌مند است تا از فناوری توالت‌ تجدیدپذیر شرکت نانوپک در صنعت ساخت قایق استفاده کند.
چنگ می‌گوید: «با استفاده از فناوری جدید ما می‌توان پسماندهای توالت را به سرعت تصفیه کرد.» در این سامانه که از فناوری پیل سوختی استفاده شده‌است، دیگر نیاز نیست تا پسماندها به جای دیگری انتقال یابد تا تصفیه شود.
او می‌افزاید: «فناوری پیل سوختی، فناوری جدیدی است که با نوعی فرآیند الکترولیز ترکیب شده تا از آن برای تصفیه پسماندهای توالت استفاده کند.»
به گفته چنگ این فناوری بسیار کارا بوده و میزان مصرف الکتریسیته و آب در آن بسیار کم است. جی‌سی گلوبال نسبت به جنبه‌های زیست‌دوستی این فناوری علاقه‌مند شده‌است.
در حالت عادی تمام پسماندهای توالت در قایق به درون دریا ریخته می‌شود که این موضوع نگرانی‌هایی را در اروپا ایجاد کرده است به همین دلیل شرکت جی‌سی گلوبال نسبت به این فناوری علاقه‌مند شده‌است. در این فناوری، پسماندها تصفیه شده و آب موجود در آن دوباره مورد استفاده قرار می‌گیرد.
نمایشگاه Astana Expo 2017 در تاریخ ۱۰ ژوئن با شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف از سراسر جهان برگزار شد. این نمایشگاه ۹۳ روز با موضوع انرژی برای استفاده در آینده برگزار شده که هدف از آن، ارائه راهکار برای مشکل مصرف انرژی در جهان است.