اولین سفارش خرید رزین حاوی نقاط کوانتومی عاری از کادمیم

شرکت نانوکو اولین سفارش را برای رزین‌های حاوی نقاط کوانتومی عاری از کادمیم خود دریافت کرد. یک شرکت تایوانی این رزین‌ها را برای تولید فیلم جهت استفاده در نمایشگر خریداری کرده است.

گروه نانوکو (Nanoco) در حوزه تولید نقاط کوانتومی عاری از کادمیم و دیگر نانومواد فعالیت دارد. این شرکت اعلام کرد که اولین سفارش خود را از شرکت تایوانی واهونگ اینداستریال دریافت کرده است. واهونگ بزرگترین تولیدکننده فیلم‌های نوری و ورق‌های اپتیکی مورد استفاده در صنعت نمایشگر است. این شرکت قرار است رزین‌های حاوی نقاط کوانتومی عاری از کادمیوم را از نانوکو خریداری کند.
رزین‌های دارای نقاط کوانتومی در کارخانه نانوکو واقع در رانکوند تولید خواهد شد و به شرکت واهونگ تحویل داده می‌شود. واهونگ قصد دارد تا این رزین‌ها را به فیلم تبدیل کند و از آن‌ها در تولید نمایشگر استفاده کند.
تولید اولیه نانوکو مقدار محدودی بود که به مرور طی چند ماه آینده قرار است نرخ تولید افزایش یابد. این دو شرکت انتظار دارند که فیلم‌های تولید شده توسط این رزین‌ها در نیمه دوم سال ۲۰۱۷ وارد نمایشگرهای موجود در بازار شود.
براساس اظهارات شرکت نانوکو، در حال حاضر، چندین شرکت تولیدکننده نمایشگر اقدام به ارزیابی فناوری نقاط کوانتومی عاری از کادمیم این شرکت کرده است.
مایکل ادلمن، مدیرعامل شرکت نانوکو، می‌گوید: «در سایه وضع قوانین سخت‌گیرانه برای استفاده از کادمیم و محدودیت‌هایی نظیر قوانین اتحادیه اروپا، تولیدکنندگان به دنبال استفاده از مواد عاری از کادمیم هستند تا از آن‌ها برای تولید محصول استفاده کنند.»
نانوکو پیش از این برای استفاده از نقاط کوانتومی در صنعت نمایشگر همکاری مشترکی با شرکت کیولوکس داشته است. براساس این توافق‌نامه همکاری مشترک، نقاط کوانتومی عاری از فلزات سنگین شرکت نانوکو با فلورسانس فعال شده گرمایی (TADF) ترکیب شده و در نهایت فناوری نمایشگر OLED/QLED هیبریدی با کیفیت بالا ایجاد می‌شود. ترکیب این دو فناوری موجب افزایش درجه روشنایی و خلوص رنگ می‌شود و در نهایت کارایی تولید و انرژی افزایش می‌یابد.
شرکت‌های مختلفی نظیر مرک از محصولات نانوکو استفاده می‌کنند. نانوکو در سال ۲۰۰۱ در انگلستان تأسیس شده‌است.