دومین هم‌اندیشی محققان پایان‌نامه‌های کاربردی صنعتی فناوری نانو

دومین نشست تخصصی محققان پایان‌نامه‌های کاربردی صنعتی فناوری نانو در روز پنج‌شنبه ۱۵ تیرماه ۱۳۹۶ در محل ستاد نانو برگزار شد.

ستاد توسعه فناوری نانو در نظر دارد به‌منظور شناسایی پایان‌نامه‌های تایید شده کاربردی صنعتی حوزه فناوری نانو، جلسات هم‌اندیشی با حضور محققان این پایان‌نامه‌ها برگزار کند. به‌همین منظور دومین نشست تخصصی از این سلسله نشست‌های تخصصی در سال ۹۶ در روز پنج‌شنبه ۱۵ تیرماه در محل ستاد نانو برگزار شد. 
اغلب موضوعات ارائه شده در این نشست مربوط به سه حوزه نانومواد، نانوپوشش‌ها و آب و محیط زیست بوده است. در این نشست کارشناسان کارگروه‌های مختلف از ستاد نانو به معرفی برنامه‌های کارگروه‌های خود پرداختند، همچنین دانشجویان، گزارشی از پایان‌نامه و پیشرفت کار خود را به‌ویژه در زمینه انواع نانومواد با کاربردهای صنعتی گوناگون همچون تصفیه آلاینده‌های زیست محیطی، کاتالیست، پوشش‌های مورد استفاده در صنایع هوا فضا و سایر موارد مرتبط، ارائه کردند. 
مهم‌ترین اهداف برگزاری این نشست‌ها عبارتند از: 
• ارزیابی میزان پیشرفت پایان‌نامه دانشجویان
• آشنایی دانشجویان فعال در یک حوزه مشترک با یکدیگر و با پژوهش‌های مهم آن حوزه
• شناسایی پایان‌نامه‌های دارای پتانسیل تجاری‌سازی توسط کارگروه‌های ستاد
• آشنایی بیشتر دانشجویان با برنامه‌های ستاد در بخش توسعه فناوری و صنعت و بازار
در این نشست‌ها که به صورت ماهانه برگزار می‌شود دانشجویانی که پرپوزال مبتنی بر نیاز صنعت آنها تصویب شده باشد و شرایط حضور در نشست را داشته باشند، می‌توانند در یکی از نشست‌های تخصصی شرکت کرده و دستاوردهای خود را ارائه نمایند. 
لازم به ذکر است که نشست بعدی در تاریخ ۲ شهریورماه برگزار خواهد شد. 
دانشجویان می‌توانند برای آشنایی با آیین‌نامه حمایت از مبتنی بر نیاز صنعت به صفحه آیین‌نامه مراجعه نمایند.