برگزاری سه کارگاه نانومحاسباتی توسط شبکه زنان دانشمند جهان اسلام

شبکه زنان دانشمند جهان اسلام با همکاری گروه محاسباتی NRTC سه کارگاه نانومحاسباتی را در مرداد و شهریورماه پیش‌رو با اعطای گواهی رسمی شرکت در دوره و گواهی هزینه‌ها برگزار می‌کند.

طبق اعلام شبکه زنان دانشمند جهان اسلام، این کارگاه‌های نانومحاسباتی، با اعطای گواهی رسمی شرکت در دوره و گواهی هزینه‌ها در تاریخ‌های زیر برگزار می‌شود:
• دوره اول (مقدماتی) کارگاه آموزشی نرم‌افزار محاسباتی OpenMX در تاریخ‌های ۱۲ و ۱۳ مردادماه۱۳۹۶
• دوره دوم (مقدماتی) کارگاه آموزشی نرم‌افزار محاسباتی LAMMPS در تاریخ‌های ۱۹ و ۲۰ مردادماه ۱۳۹۶
دوره اول (پیشرفته) کارگاه آموزشی پیشرفته نرم‌افزار محاسباتی LAMMPS در تاریخ‌های ۲ و ۳ شهریورماه ۱۳۹۶ 
Openmx  بسته نرم‌افزاری متن باز، برای محاسبات سیستم‌های نانومقیاس و برپایه نظریه تابعی چگالی با استفاده از شبه پتانسیل‌های نرم‌کنسرواتیو و اربیتال‌های شبه اتمی جایگزیده است. متدها و الگوریتم‌های استفاده شده برای محاسبات در بسته نرم‌افزاریOpenMX  با دقت فراوان مخصوص محاسبات موازی بر پایه‌ اصول اولیه برای سیستم‌های نانومقیاس به‌ویژه سیستم‌هایی با تعداد اتم‌های فراوان در حدود چند هزار اتم طراحی شده است. از بسته OpenMX می‌توان برای محاسبه خواص ساختاری، الکتریکی، مغناطیسی و ترابردی بلورها و حتی مولکول‌ها و مواد بر پایه کربن و همچنین مولکول‌های زیستی بهره جست.
نرم‌افزارLAMMPS  با در اختیار داشتن میدان نیروهای متنوع فراهم کننده‌ بستری مناسب برای شبیه سازی سیستم های مختلف از سیستم های اتمی و مولکولی گرفته تا انواع پروتئین‌ها و سیستم‌های زیستی است. از مهم‌ترین ویژگی‌های این نرم‌افزار می‌توان به توان بالای آن در شبیه‌سازی سیستم‌های پر ذره اشاره نمود.
علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در کارگاه می‌توانند به پایگاه اینترنتی گروه محاسباتی NRTC  مراجعه و یا با شماره ۰۹۳۷۴۰۹۰۵۹۹ و پست الکترونیکی info@nrtc.ir ارتباط برقرار نمایند. 
گفتنی است اعضا شبکه زنان دانشمند جهان اسلام از ۱۰ درصد تخفیف جهت شرکت در این کارگاه‌ها برخوردار خواهند شد.