تیم‌های برتر راه‌یافته به مرحله نهایی نانواستارتاپ معرفی شدند

مرحله اول نخستین استارتاپ فناوری نانو با معرفی هفت تیم برتر، به کار خود پایان داد.

نخستین استارتاپ حوزه فناوری نانو با هدف شناسایی و انتخاب یک تیم برای حضور در اولین المپیاد بین‌المللی فناوری نانو در حوزه آب و فاضلاب به همت ستاد توسعه فناوری نانو در دو مرحله در حال برگزاری است، مرحله اول این رویداد علمی ۲۴ تا ۳۰ تیرماه در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.
تیم‌ها در این نانواستارتاپ فرصت دارند، قابلیت‌های خود در زمینه راه‌اندازی کسب‌وکار فناوری نانو را با کمک شبکه متخصصین فناوری و تجاری‌سازی، در قالب رقابتی دومرحله‌ای ارتقاء دهند. از این‌رو، ۶۰ نفر از ۱۰۰ نفر برتر هفتمین مسابقه ملی فناوری نانو در قالب ۱۵ تیم و در یک هفته به صورت شبانه‌روزی ایده های فنی و تجاری خود را تدوین کردند. این طرح‌های نهایی شده مورد داوری و ارزیابی قرار گرفتند و در مراسمی استارتاپ تیم‌های راه‌یافته به مرحله نهایی انتخاب شدند.
آوان نانو، نانیت، پاکاب، مکران، آبینو، کاسپین، BST و آکوآسام تیم‌های برتر راه‌یافته به مرحله نهایی نخستین استارتاپ فناوری نانو بودند، که طی مراسمی معرفی شدند. 
در مرحله نهایی که در ماه‌‌های مرداد و شهریور برگزار می‌شود، تیم‌ها تحت آموزش‌های حرفه‌ای کسب و کار با حضور مربیان حرفه‌ای قرار می‌گیرند و یک تیم که شامل چهار تا پنج نفر می‌شود، به‌عنوان نماینده ستاد ویژه توسعه فناوری نانو ایران، در اولین المپیاد بین‌المللی نانو شرکت خواهد کرد.  
شرکت‌کنندگان در این دوره اصول و مبانی راه‌اندازی کسب‌وکار را توسط استادان برتر می‌آموزند، مهارت‌های خود را از طریق رقابتی تجربی افزایش می‌دهند، فرصت‌های کسب‌وکار فناوری نانو را در حوزه آب کشف می‌کنند و از تجربیات متخصصین و خبرگان حوزه فناوری نانو، آب و کسب‌وکار استفاده می‌کنند.
گفتنی است نخستین المپیاد بین‌المللی نانو در بهار سال ۹۷ با محوریت کاربردهای فناوری نانو در آب و فاضلاب به میزبانی تهران برگزار می‌شود.