پوشش خبری برگزاری نخستین نانواستارت آپ در رسانه‌ها

همزمان با معرفی برگزیدگان مرحله اول نخستین استارت آپ حوزه فناوری نانو، پایگاه‌های خبری به پوشش اخبار و رویدادهای مرتبط با این مراسم پرداختند.

ستاد توسعه فناوری نانو نخستین استارت آپ حوزه فناوری نانو را با هدف انتخاب و توانمندسازی یک تیم برای حضور در اولین المپیاد بین‌المللی فناوری نانو در حوزه آب و فاضلاب در دو مرحله برگزار می‌کند. مرحله اول این رویداد علمی ۲۴ تا ۳۰ تیرماه در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد. در این دوره یک هفته ای ۶۰ نفر از برگزیدگان مسابقه ملی فناوری نانو در قالب ۱۵ گروه  چهارنفره به فراگیری اصول  و مبانی راه اندازی کسب و کار در فناوری های پیشرفته پرداختند و ایده خود را در زمینه بهره گیری از فناوری نانو برای رفع یکی از چالش های حوزۀ آب ، در قالب یک طرح کسب و کاری تدوین کردند.
 نهایتا روش شنبه ۳۱ تیرماه ، هفت  تیم‌ راه‌یافته به مرحله بعد به شرح زیرمعرفی شدند.

رتبه

نام تیم

اعضای تیم

امتیاز

۱

آوان‌نانو

علی انصاری،
فاطمه خسرونژاد، یوسف شلاگه، علی شهروزیان‌فر

۶۷٫۱۶

۲

نانیت

هومن بخشی،
پوریا پریداش، رضا خاوری خراسانی

۶۶٫۱۸

۳

پاکاب

حسن متقی، حسین خجسته،
احسان قنبری، پگاه رضائی

۶۵٫۵۳

۴

مکران

علیرضا پیمانی،
ناصر باقری، ایمان میرشکاری، میلاد شوره‌ای

۶۳٫۲۰

۵

آبینو

علیرضا فرهادی‌زاده،
نیلوفر باقری، سمانه هادیان، هادی‌ علی‌ اصغری

۶۱٫۷۲

۶

کاسپین

مرتضی اباذری،
سجاد محمدپور، محمدرضا رستمی، وحید ضرغامی، محمد علی عبدل

۶۰٫۷۷

۷

BST

صادق خرمی،
محمد کیهانی، حامد تلخاب، فاضله فقهی

۵۶٫۶۸

گروه های برگزیده این مرحله، فرصت دارند تا در دوره ای ۶ هفته ای (مرحله دوم) به تکمیل مدل کسب و کار خود بپردازند. تیم برتر مرحله نهایی به‌عنوان نماینده ایران در المپیاد بین‌المللی نانو که با محوریت کاربردهای فناوری نانو در آب و فاضلاب برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد. تیم های برتر علاوه بر راهیابی به المپیاد بین المللی، چنانچه مدل کسب و کارشان به سطح بلوغ کافی رسیده باشد، از حمایت های متناسب با راه اندازی بنگاه بهره مند شوند.
پایگاه‌های خبری و رسانه‌های عمومی کشور به‌منظور پوشش خبری این نانواستارتاپ و اطلاع‌رسانی درخصوص نحوه برگزاری این رویداد، اقدام به انتشار اخبار متعددی در این زمینه کردند و این برنامه مورد توجه پایگاه‌های خبری مختلف کشور قرار گرفت.
برخی از مهم‌ترین خبرهای منتشر شده در این خبرگزاری‌ها درخصوص این نانواستارت آپ عبارتند از:
شبکه خبر: نخستین دوره توانمند سازی راه اندازی کسب و کارهای فناوری