تأسیس کارخانه‌ای در پارک کسب وکار برای تولید انبوه نانوذرات

یک شرکت نوپای کانادایی، برای تولید نانوذرات پلی‌ساکاریدی خود اقدام به خرید زمین وسیعی در پارک کسب و کار شهر گلف کرده است تا کارخانه خود را در آنجا بنا کند. این شرکت سرمایه خود را به ۱۲ میلیون دلار افزایش داده است.

میرکسوس بیوتکنولوژیز (Mirexus Biotechnologies) در سال ۲۰۱۰ در شهر گلف ایالت اونتاریوکانادا با هدف تجاری‌سازی نانوذرات تأسیس شده‌است. فناوری نانوذراتی که این شرکت به دنبال تجاری‌سازی آن است، به‌صورت اتفاقی در دانشگاه گلف کشف شد.
میرکسوس اخیراً اقدام به خرید زمینی به مساحت ۱۷۵۰۰ مترمربع در پارک کسب و کار هانلون کریک کرده تا فعالیت‌های خود را رشد دهد.
این شرکت توسط جان داتچر، استاد رشته فیزیک دانشگاه گلف، تأسیس شد تا نانوذراتی موسوم به فیتوسفریکس (PhytoSpherix) را تجاری‌سازی کند. این نانوذرات در حوزه‌های مختلف از لوازم آرایشی گرفته تا کرم‌های ضدآفتاب و تراشه‌های کامپیوتری مورد استفاده قرار می‌گیرند.
این فناوری جدید با استفاده از نانوذرات پلی‌ساکاریدی ساخته شده که دارای پتانسیل استفاده در حوزه‌های پزشکی، رهاسازی دارو و ایمپلنت‌های مغزی است.
میرکسوس در حال حاضر دفتری در شهر درایو سوث‌گیت دارد و اخیراً اعلام کرده که سرمایه خود را به ۱۲میلیون دلار رسانده تا کارخانه تولید فیتوسفریکس را راه‌اندازی کند. این بودجه می‌تواند حداقل تا ۳ سال عملیات توسعه‌ای این شرکت را پوشش دهد.
مایور کام گوتیر می‌گوید: «ما بسیار خوشحالیم که میرکسوس کسب و کار خود را در گلف توسعه می‌دهد. آنها کار خود را در اینجا شروع کردند و ارزش افزوده‌ای برای این شهر داشته‌اند. ما بسیار مشتاقیم که این نوع فرصت‌ها در گلف ایجاد شود و صنعت زیست‌فناوری در این منطقه رشد کند.»
دریک تامسون از مدیران شهر گلف می‌گوید: «ما از طریق پیشگامی توسعه کسب و کار گلف موفق شده‌ایم تا شرکت‌های نوآوری نظیر میرکسوس را جذب و به آنها کمک کنیم تا در این شهر رشد کنند.»
یکی از عوامل مهم میرکسوس برای استقرار در شهر گلف، نیروی کار این شهر است. همچنین وجود فضای کسب و کار در پارک هانلون کریک و دانشگاه گلف در این تصمیم مؤثر بوده است.
فیل وایتینگ از شرکت میرکسوس می‌گوید: «در طول سه سال آینده ما امیدواریم که بتوانیم زیرساخت‌های خود را گسترش دهیم و به قدری رشد کنیم که این شرکت بتواند به فعالیت‌های خود ادامه دهد.»