افزایش دوبرابری شرکت کنندگان در پنجمین دوره مجمع اقتصاد فناوری نانو

رویداد سالانه مجمع اقتصاد نانو برای اولین بار در سال ۱۳۹۱ به همت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو برگزار شد.

در این رویداد جمعی از فعالان و خبرگان حوزه فناوری نانو گرد هم آمدند و با بحث و تبادل نظر پیرامون توسعه این فناوری و چالش‌های پیش روی آن، به همفکری پرداختند. پس از سه دوره برگزاری این مجمع و همزمان با رویکردهای جدید ستاد توسعه فناوری نانو برای توسعه این صنعت، سال ۹۴ به بازطراحی ساختار و محتوای این رویداد اختصاص یافت و نهایتاً در مرداد ماه سال ۹۵ چهارمین دوره مجمع اقتصاد نانو با رویکرد و کیفیتی متفاوت برگزار شد.
در این برنامه دو روزه، حدود ۲۵۰ نفر از مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان، صنایع، نهادهای مالی، فعالان حوزه‌های سیاست‌گذاری، پژوهشگران و فناوران، پیرامون ابعاد مختلف موضوع «همکاری‌های فناورانه» به هم‌اندیشی و تبادل نظر پرداختند.
کسب نتایج مورد انتظار دبیرخانه و دریافت بازخوردهای مثبت از سوی شرکت‌کنندگان این دوره، موجب برنامه‌ریزی برای تداوم رویکرد جدید در ادوار آتی مجمع اقتصاد نانو به عنوان اصلی‌ترین رویداد مدیریتی حوزه فناوری نانو شد.
اکنون که قرار است پنجمین دوره این مجمع برگزار شود. موضوعاتی همچون چالش‌های انتخاب مسیر مناسب توسعه بازار شرکت، شناخت زنجیره ارزش محصول، الزامات همکاری‌ با سایر بازیگران فعال در فضای کسب‌وکار، عوامل منجر به شکست بازار، تجربیات موفق و ناموفق توسعه بازار محصولات دانش‌بنیان و همچنین ارائه تعدادی از فناوری‌های منتخب حوزه نانو به شرکت‌های صنعتی و سرمایه‌گذاران، مورد بحث و بررسی قرار خواهند گرفت.
احمد گودرزی، دبیر اجرایی پنجمین دوره مجمع اقتصاد فناوری نانو، اظهار داشت: «در دوره گذشته ۳۰۰ نفر حضور داشتند، ولی در این دوره ۶۰۰ نفر حضور خواهند داشت و به آنها مدرکی از ستاد نانو اعطا می‌شود.»
طبق نظرسنجی هایی که سال گذشته از شرکت کنندگان توسط دبیرخانه این مجمع دریافت شده، بیش از ۹۰ درصدشان نتیجه خوبی از این رویداد کسب کرده‌اند.