برگزاری سومین نشست سفیران صنعت هم‌زمان با مجمع اقتصاد فناوری نانو

سومین نشست سفیران فناوری نانو در صنعت در اولین روز از پنجمین مجمع اقتصاد فناوری نانو در مرکز همایش‌های بین‌المللی پژوهشگاه صنعت نفت و با حضور فعالان صنایع تولیدی غیر نانو برگزار شد.

ستاد توسعه‌ی فناوری نانو درنظر دارد به منظور آشنا کردن صنایع با فناوری نانو، از توان فارغ‌التحصیلان فناوری نانو شاغل در صنایع استفاده کند. به همین منظور، سومین نشست سفیران صنعت با حضور افراد مذکور و صاحبان صنایع برگزار شد. در این خلال، برنامه‌های ستاد نانو در زمینه‌ی حمایت از ایده‌ها، چالش‌های فناوری نانو، شبکه تبادل فناوری و حمایت از تحقیق و توسعه به این سفیران معرفی گردید.
در ابتدای این نشست، مهندس نجیمی، دبیر کارگروه صنعت و بازار ستاد ویژه‌ی توسعه‌ی فناوری نانو ضمن اشاره به موضوعات مطرح شده در نشست‌های قبلی سفیران صنعت، به معرفی مدعوین این سومین دوره‌ی این نشست پرداخت.
پس از آن مهندس ایجادی، دبیر برگزاری رویداد کارنو، دوره‌ی توانمندسازی سرمایه‌های انسانی نانو، ضمن معرفی این رویداد گفت: «تحقیقات نشان می‌دهد که ۲۰ درصد از موفقیت افراد را توانمندی‌های تخصصی آن‌ها شکل می‌دهد و ۸۰ درصد مابقی توسط مهارت‌های نرم شکل می‌گیرد. در رویداد کارنو، روی این مباحث متمرکز می‌شود و این مفاهیم طی دوره‌های آموزشی منتقل خواهد شد.»
در ادامه، مهندس علی‌آبادی، مدیرعامل شرکت آریاپلیمر پیشگام، چگونگی شروع به کار شرکت و همکاری با ستاد نانو را بیان کرد. مهندس علی‌آبادی و همکارانش سرمایه‌ی لازم برای تأسیس شرکت را از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی و قراردادهای همکاری با مجموعه‌ها تأمین کردند و هم‌اکنون در واحد تولید شرکت، توانایی طراحی و تولید انواع مستربچ های افزودنی و کامپاندهای مهندسی را دارا هستند.
پس از سخنان مهندس علی‌آبادی، شرکت‌کنندگان در نشست، سؤالات مختلفی را از نحوه‌ی ورود صنایع به حوزه‌ی نانو، تأمین هزینه‌ها و حمایت‌های ستاد نانو مطرح کردند.
سخنران بعدی دکتر کریمی، مدیر بخش تحقیق و توسعه‌ی شرکت گلریز بود که هم‌زمان مدیر بخش تحقیق و توسعه‌ی شرکت‌های دیگر نیز هستند. وی تجربه‌ی ورود شرکت گلریز به حوزه‌ی نانو را با تولید دستمال‌های نانوتکس مطرح نمود و آموزش و یادگیری فن مذاکره با مجموعه‌های دیگر را یکی از مسائل مهم و کلیدی در موفقیت مجموعه‌ها دانست.
در پایان، مهندس نهاوندی، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان نانوفناوران فاران که یکی از کارگزاران موفق ستاد نانو در بخش ترویج است، به‌طور اختصار فعالیت‌های شرکت و نحوه‌ی تعامل با ستاد نانو را تبیین کرد.