بهبود نیروی انسانی و زیرساختی برای تجاری‌سازی نانوحسگر گازی

شرکت آرنوس برای توسعه بازار و پیاده‌سازی نقشه راهبردی خود اقدام به بهبود نیروی انسانی و زیرساخت‌های خود کرده است. این شرکت به مرکز تحقیقاتی جدید نقل مکان کرده که در آنجا امکانات متعددی را برای توسعه نانوحسگرهای گازی در اختیار دارد.

آرنوس (AerNos) یکی از شرکت‌های نوآور در بخش نانوحسگرهای گازی است. این شرکت اخیراً اعلام کرده که موفق به توسعه محصول، بهبود تیم مهندسی و زیرساخت‌ اداری خود شده‌است که این فعالیت‌ها در راستای راهبرد آرنوس برای وارد کردن نانوحسگرهای گازی به بازار است.
این شرکت به مرکز علم سان‌دیاگو نقل مکان کرده تا بتواند افق جدیدی در توسعه بازار خود ایجاد نماید. در حال حاضر شرکت آرنوس روی بهبود کیفیت هوا و شناسایی آلاینده‌های هوا کار می‌کند و بازار این حوزه را هدف قرار داده است، هر چند که روی بازار ایمنی منازل و کاربردهای صنعتی نانوحسگرهای نیز متمرکز است.
آرنوس حسگرهای گازی دقیق و بسیار کوچکی ساخته است که می‌توان آنها را با اینترنت اشیاء پیوند زد و با این کار امکان اتصال ادوات مختلف را فراهم نمود و در نهایت در بخش ایمنی منازل، خانه هوشمند و صنایع مختلف استفاده کرد.
این شرکت برای رسیدن به اهداف، نیروی انسانی خود را به سه برابر افزایش داده و در حال استخدام افراد خبره و با استعداد در بخش مهندسی شیمی، علم مواد، نانوالکترونیک و کسب وکار را در برنامه قرار داده است.
ساندیپ دوشی، مدیرعامل شرکت آرنوس، می‌گوید: «برای وارد کردن نانوحسگرهای گازی به بازار، باید از افراد و شرکای مناسب استفاده نمود. ما از این که می‌توانیم در مرکز علم ساندیگو افراد با استعداد را جذب کنیم، بسیار خوشحال هستیم. ما در اینجا می‌توانیم نیازمندی‌های زیرساختی خود را تأمین کرده و راهبرد خود را برای رشد شرکت اجرایی کنیم.»
در این مرکز امکانات مختلفی نظیر اتاق تمیز، تجهیزات اندازه‌گیری و آزمایش، آزمایشگاه تحقیق و توسعه و بخش تولید وجود دارد که در کنار امکاناتی نظیر اتاق‌های سمینار و آموزش، فضای مناسبی را در اختیار این شرکت قرار داده است.
شرکت آرنوس قصد دارد روی شهر هوشمند و خانه‌های هوشمند متمرکز شود. براساس پیش‌بینی‌های بازار، تا سال ۲۰۲۰ بازار جهانی حسگرها به رقم ۱٫۵۶ تریلیون دلار خواهد رسید.
نانوحسگرهای گازی امکان شناسایی ترکیبات گازی در مقیاس‌های بسیار کم در حد ppm را دارا هستند.