رونق نقاط کوانتومی عاری از کادمیم در اروپا

شرکت نانوکو (Nanoco) انتظار دارد که با ممنوعیت تولید نمایشگرهای حاوی کادمیم از سال ۲۰۱۹ در اروپا، بازار نقاط کوانتومی عاری از کادمیم این شرکت رونق بیشتری پیدا کند.

شرکت نانوکو (Nanoco) اعلام کرد که کمیسیون اروپا تصمیم بر ممانعت فروش تلویزیون‌ها و نمایشگرهای حاوی کادمیم در اروپا از اکتبر سال ۲۰۱۹ را دارد.
شرکت نانوکو یکی از تولیدکنندگان نقاط کوانتومی عاری از فلزات سنگین نظیر کادمیم است که در ساخت نمایشگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. منع فروش نمایشگرهای حاوی کادمیم می‌تواند موجب رونق بیشتر کسب و کار شرکت نانوکو شود.
کادمیم یکی از شش ماده‌ای است که از سوی اروپا با ممنوعیت استفاده در تجهیزات الکترونیکی مواجه بوده و جزء فلزات سنگین بسیار خطرناک دسته‌بندی می‌شود. میزان سمیت این ماده ده برابر بیشتر از جیوه و سرب است.
مایکل ادلمن، مدیر اجرایی شرکت نانوکو، می‌گوید: « این تصمیمی بود که باید گرفته می‌شد تا مانع از وارد شدن کادمیم به تلویزیون‌ها و نمایشگرها شود. کمیسیون اروپا با این تصمیم‌گیری، سلامت مصرف‌کنندگان را در اولویت اول قرار داده و در نهایت موجب خارج شدن کادمیم از محصولات خانگی می‌شود. با این قانون، کادمیم به پایان سرنوشت خود می‌رسد و تولیدکنندگان نمایشگرها باید برای عصر تازه‌ای که از اکتبر ۲۰۱۹ آغاز می‌شود، آماده شوند.»
بیشتر نمایشگرها و تلویزیون‌های ساخته شده در دنیا توسط شرکت‌هایی نظیر سامسونگ روی راهبرد استفاده از فناوری نقاط کوانتومی عاری از کادمیم متمرکز است. اخیراً شرکت‌های مختلفی در حال تغییر راهبرد و گسیل شدن به سوی استفاده از فناوری عاری از کادمیم هستند تا خطرات زیست‌محیطی محصولات خود را به حداقل برسانند.
شرکت نانوکو معتقد است که اختلاف اندک میان کارایی کادمیم و جایگزین‌های کادمیم نباید دلیلی برای استفاده از آن باشد. نانوکو یک شرکت انگلیسی تولیدکننده نقاط کوانتومی عاری از کادمیم است که از سال ۲۰۰۱ فعالیت خود را آغاز کرده است. این شرکت به تولیدکنندگان نمایشگر، محصولات ویژه‌ای ارائه می‌کند.