دستگاهی برای شمارش نانوذرات در هوای محیط

اخیراً نسل چهارم دستگاه شمارش نانوذرات در محیط ساخته و به بازار عرضه شده‌است. این دستگاه توسط شرکت تی‌اس‌آی ساخته شده و قادر است با دقت بالایی نانوذرات را در محیط شناسایی کند.

یکی از دغدغه‌های محققان و شرکت‌ها، پایش دائمی هوای محیط است. وجود نانوذرات در محیط‌های کاری باید به‌صورت کنترل شده باشد، از این رو وجود ابزاری برای پایش مستمر هوای محیط و شمارش نانوذرات در اتمسفر کاری ضروری است.
شرکت تی‌اس‌آی (TSI) محصولی برای شمارش نانوذرات در اختیار محققان قرار می‌دهد؛ دستگاهی که به CPC یا شمارش‌گر نانوذرات شهرت دارد. اخیراً نسل چهارم این ابزار توسط این شرکت تولید شده‌است که عملکرد بهتری داشته و از نرم‌افزار قدرتمندتری برخوردار است.
نسخه جدید این دستگاه دارای تکرارپذیری و قابلیت اعتماد بالایی است. اطلاعات جمع‌آوری شده توسط دستگاه را می‌توان روی خود دستگاه ذخیره کرد و در هر زمان این اطلاعات در دسترس هستند. این نسخه جدید روی پلتفورم‌های قبلی این دستگاه ساخته شده و معماری مشابهی برای ساخت آن به کار گرفته شده‌است تا استفاده از آن برای کاربر ساده باشد.
اگر نیاز به مقایسه با مرجع یا داده‌های استاندارد باشد، این دستگاه می‌تواند نتایج قابل قبولی ارائه کند. از نظر کالیبراسیون و درصورت نیاز به مقایسه با داده‌های دستگاه‌های دیگر، نتایج ارائه شده از این ابزار قابل اعتماد است. نرم‌افزار آن به‌گونه‌ای طراحی شده که می‌توان به‌صورت طولانی ‌مدت شرایط محیطی را با استفاده از آن به ‌سادگی کنترل کرد.
هزینه نگهداری این دستگاه بسیار پایین بوده و در نتیجه استفاده از آن برای مقاصد تحقیقاتی بسیار ایده‌آل است. شرکت تی‌اس‌آی یکی از شرکت‌های فعال در حوزه رصد شرایط محیطی است که اقدام به ساخت تجهیزات اندازه‌گیری دقیق شرایط محیطی می‌کند. محصولات این شرکت مورد استفاده مشتریان مختلفی از سراسر جهان بوده و صنایعی که با جریان هوا، سلامت، ایمنی و علم آئروسل در ارتباط هستند از این ابزار استفاده می‌کنند. اگر مرکز یا شرکتی بخواهد شرایط استانداردی را برای کنترل وضعیت هوای محیط کاری اعمال کند، می‌تواند از این دستگاه استفاده کند.
دفتر مرکزی این شرکت در آمریکا مسقر است و دفاتر مختلفی نیز در آسیا و اروپا دارد.