قرارداد همکاری مشترک برای توسعه کسب وکار در حوزه مواد پیشرفته

شرکت انگلیسی هایدال قرارداد همکاری مشترک با یک شرکت ژاپنی امضاء کرد تا به مدت سه سال، ویسکرهای کاربید سیلیکون مورد نیاز این شرکت را تامین کند.

شرکت هایدال (Haydal) که در حوزه تولید نانومواد پیشرفته تخصص دارد اعلام کرد که یکی از زیرمجموعه‌های آن اقدام به عقد قرارداد ۳ ساله به مبلغ ۴٫۵۸ میلیون دلار با یک شرکت ژاپنی به نام تاتکو کمیکال اینداستری (Tateho Chemical Industries) کرده است.
براساس این قرارداد، هایدال ویسکرهای کاربید سیلیکون را برای شرکت تاتکو تامین خواهد کرد ویسکرهایی که در ابزارهای برش سرامیک مورد استفاده قرار می‌گیرند. براساس این قرارداد، قرار است این دو شرکت اقدام به تولید محصولات سرامیکی کنند.
تاتکو اعلام کرده که براساس مفاد این قرارداد، تا سه سال بعد از انقضاء این قرارداد، این شرکت می‌تواند به خرید خود ادامه دهد.
رایان گیبس از مدیران اجرایی هایدال می‌گوید: «این قرارداد منجر به کسب درآمد جدیدی برای هایدال می‌شود که این قرارداد هایدال را تشویق خواهد کرد تا روی مواد سرامیک جدید کار کند.»
همکاری مشترک یکی از راهبردهای اصلی شرکت هایدال در توسعه کسب و کار است و برای این کار اقدام به تاسیس شرکت‌های جدید در کشورهای مختلف می‌کند. این شرکت‌ چندی پیش شعبه جدیدی در تایوان راه‌اندازی کرده تا تولید جوهرهای گرافن و توزیع آن را در این کشور انجام دهد. هایدال امکان تولید خمیر گرافنی را نیز در این خط تولید فراهم می‌کند، خمیری که می‌تواند برای تولید حسگر پایش گلوکز خون مورد استفاده قرار گیرد. محصولات هایدال در تایوان می‌توانند در بازار چاپ تایوان نیز مورد استفاده قرار گیرند. محصولات هایدال پیش از این در بازار آمریکا و اروپا توزیع شده‌است و پیش‌بینی می‌شود که این شرکت بتواند تا پایان سال جاری میلادی محصولات خود را در تایوان نیز به فروش برساند. هایدال معتقد است که بازار حسگرهای دیابت در حال رشد بوده و این مواد گرافنی می‌توانند بخشی از این بازار را به خود اختصاص دهند.