تبدیل گرافیت به نانوموادی با ارزش افزوده بیشتر

شرکت تالگا که دارای منابع غنی گرافیت باکیفیت است، فناوری پتنت شده‌ای برای تولید گرافن از گرافیت دارد. این شرکت تاکنون موفق به فروش این محصول به شرکت‌های تولیدکننده جوهر، بتن و باتری شده‌است. ارزش افزوده این ماده بیش از فروش گرافیت است.

شرکت تالگا ریسورسز (Talga Resources) دارای منابع غنی از گرافیت با کیفیت است که می‌تواند آن را به‌صورت مستقیم به گرافن تبدیل کند. گرافن تولید شده با این روش می‌تواند به‌عنوان افزودنی در محصولات دیگر استفاده شود. تالگا فرآیند لایه‌برداری گرافن از گرافیت را به‌صورت پتنتی به ثبت رسانده است.
از میان شرکت‌هایی که به منابع غنی گرافیتی دسترسی دارند، دو شرکت می‌توانند به شکل ارزان و مقرون به صرفه‌ای اقدام به تولید گرافن از گرافیت کنند. گرافن تولید شده با این روش از کیفیت بالایی برخوردار بوده و برای تولید کامپوزیت در حجم‌های بسیار بالا مناسب است. شرکت تالگا برای رسیدن به این نقطه و ارائه گرافن با کیفیت از گرافیت، همکاری مشترکی با شرکت‌های مختلف داشته که یکی از جدیدترین این همکاری‌ها، قراردادی است که با شرکت هایدلبرگ سیمنت (Heidelberg Cement) منعقد کرده است.
براساس این قرارداد، از گرافن تولید شده توسط تالگا برای بهبود خواص بتن استفاده خواهد شد. بتن‌هایی که در آنها از این گرافن استفاده شده‌است، دارای خواص هدایت گرمایی بالا بوده و در صورتی که درصد گرافن در آنها به مقدار مشخصی رسیده باشد، جریان الکتریکی از آنها عبور می‌کند و می‌توان برای تولید سازه‌هایی که به رسانایی نیاز دارند از آنها استفاده کرد.
از دیگر کاربردهای گرافن‌های تالگا می‌توان تولید آند برای باتری‌های یون لیتیم اشاره کرد. با ترکیب این مواد در آند باتری، می‌توان سرعت شارژ باتری‌ها را افزایش و چرخه شارژ / دشارژ را بهبود داد، به طوری که عمر باتری افزایش یابد. از آنجایی که آندهای حاوی گرافن دارای مزیت نسبت به آندهای گرافیتی هستند، انتظار می‌رود این ماده نقش مهمی در بهبود کارایی باتری‌ها داشته باشد.
در حال حاضر شرکت تالگا از فروش محصولات خود به شرکت باسف درآمدی کسب کرده است. همچنین این شرکت موفق به فروش گرافن به تولیدکننده چاپگر سه بعدی شده‌است که این فروش نیز برای تالگا درآمدی به همراه داشته است.