ایجاد ارزش افزوده با تبدیل گرافیت به نانومواد پیشرفته

یکی از شرکت‌های چینی که در صنعت تولید و عرضه گرافیت فعالیت دارد، فرآیند یک مرحله‌ای برای تولید اکسید گرافن از گرافیت به دست آورده است. این فناوری با همکاری دانشگاه هونان به‌دست آمده که با استفاده از آن می‌توان گرافن و اکسید گرافن تولید کرد.

گروه گرافیت کربن چین (China Carbon Graphite Group) یکی از شرکت‌های فعال در حوزه گرافیت و مواد کربنی است که در بخش تحقیق و توسعه گرافن و اکسید گرافن نیز فعالیت دارد. این شرکت اخیراً اعلام کرده که خط تولید پایلوت اکسید گرافن را با همکاری دانشگاه هونان راه‌اندازی کرده است.
این شرکت با همکاری دانشگاه هونانو از سال ۲۰۱۲ روی گرافن تحقیق می‌کنند و چندی قبل نیز موفق به ارائه روشی چند مرحله‌ای برای ساخت اکسید گرافن شد. اکنون نیز این شرکت موفق شده تا این چند مرحله را به یک مرحله تبدیل کند.
دونگای یو از مدیران این شرکت می‌گوید: «ما از این دستاورد جدید بسیار خوشحال هستیم. ما معتقدیم که این دستاورد گامی مهم برای ما بوده و می‌توانیم گام‌های بعدی را با خودکار کردن تولید این محصولات در آینده نزدیک برداریم. تقاضای بازار برای گرافن بین ۱۹۵ میلیون تا ۱٫۳ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. ما قصد داریم تا ۱۰ هزار تن اکسید گرافن در سال تولید کنیم.»
شرکت کربن گرافیت روی تحقیق و توسعه در بخش گرافن و اکسید گرافن سرمایه‌گذاری کرده است و در حال حاضر نمونه‌های اولیه از گرافن را تولید کرده است که این تولیدات تنها براساس سفارش مشتریان انجام شده‌است. کربن گرافیت قصد دارد تا تولید انبوه گرافن را به یک شرکت دیگر برون‌سپاری کند.