همکاری دو شرکت برای تولید نانوکامپوزیت‌های تقویت شده

یک شرکت تولیدکننده کامپوزیت، قرادادی با شرکت هایدال منعقد کرده تا از نانومواد این شرکت برای تقویت کامپوزیت‌ها استفاده کند. قرار است براساس نیاز بازار و مشتریان، افزودنی‌های حاوی نانومواد به پلاستیک و پلیمرها اضافه شود.

شرکت انگلیسی هایدال وارد همکاری مشترک با شرکت روجرز ادونسد کامپوزیت (Rogers Advanced Composites) شده‌است تا با همکاری یکدیگر یک مرکز کامپوزیت در نزدیکی شهر سولنت راه‌اندازی کنند.
با این همکاری، شرکت RAC این امکان را پیدا می‌کند تا به دانش تقویت کامپوزیت‌ها، پلیمرها و رزین‌ها با استفاده از مواد پیشرفته نظیر گرافن دسترسی پیدا کرده و بتواند از آن در پروژه‌های فعلی و آینده خود استفاده کند.
شرکت RAC دارای یک شرکت خواهر به نام روجرز یاخت دیزاین است که در حوزه تولید محصولات کامپوزیتی پیشرفته بسیار شناخته شده‌است. از طریق همین شرکت، RAC به تقاضای موجود در بخش نظامی، ورزشی و دریایی به مواد کامپوزیتی تقویت شده آگاه است. همچنین این شرکت در حال بستن قرارداد دراز مدت برای پروژه‌هایی در بخش نفت، نظامی، هوافضا و خودروهای مسابقه‌ای است. همچنین تقاضاهایی نیز در بخش فروشگاهی وجود دارد. قایق‌های با عملکرد بالا نیز به دنبال استفاده از الیاف کربنی هستند.
شرکت هایدال سه نوع نانومحصول تقویت کننده کامپوزیتی دارد که می‌توان از آن برای بهبود ویژگی و عملکرد ساختارهای مختلف استفاده کرد. این مواد تقویت کننده به‌صورت الیاف کربنی روی گرافن عامل‌دار قرار داده شده‌اند که این ترکیب درون یک رزین اپوکسی غوطه‌ور است و می‌توان از آن برای تقویت ساختارهای مختلف استفاده نمود. از جمله کاربردهای این مواد تقویت کننده می‌توان به افزایش هدایت الکتریکی در سپرهای الکترومغناطیسی و RFI اشاره کرد.
ری گیبز، مدیرعامل هایدال، می‌گوید: «ما در طول دو سال گذشته روی ترکیب کردن نانومواد مختلف با رزین‌های اپوکسی کار کردیم. این کار ارزش افزوده بیشتری برای مواد کامپوزیتی رایج به ارمغان آوردن است.»
سایمون روجرز، مدیرعامل شرکت RAC، می‌گوید: «ما کارخانه تولید کامپوزیت داریم و قرار است که فناوری‌های جدید را در فرآیندهای خود دخیل کنیم که این کار در مراحل اولیه خود است. من امیدروارم که این همکاری مشترک با هایدال تبدیل به یک همکاری دراز مدت شود.»