همکاری بخش خصوصی چین و کره‌جنوبی در بخش گرافن

مدیرعامل شرکت استاندارد گرافن کره‌جنوبی در کنفرانسی که در چین برگزار شد، در کنار معرفی محصولات شرکت خود، از فرصت‌های همکاری مشترک با شرکت‌های چینی خبر داد. او چین و کره‌جنوبی را به‌عنوان کشورهای پیشرو در این حوزه معرفی کرد که همکاری بخش‌های خصوصی می‌تواند به تثبیت جایگاه آن‌هادر جهان کمک کند.

شرکت استاندارد گرافن (Standard Graphene) در کره‌جنوبی به دنبال تجاری‌سازی مواد جدیدی برای استفاده در صنعت است. لی جونگ، مدیرعامل این شرکت، می‌گوید: «کره‌جنوبی باید تلاش زیادی برای توسعه صنعت گرافن کند. این صنعت یکی از موتورهای رشد آینده بوده و بسیاری از کشورهای توسعه یافته در حال انجام این کار هستند. چین به‌ شدت در حال سرمایه‌گذاری روی صنعت گرافن است تا در کنار رشد دیگر صنایع نظیر، نیمه‌هادی و خودروهای الکتریکی، صنعت گرافن این کشور نیز رشد کند. از سوی دیگر رشد بخش گرافن کره‌جنوبی که یکی از پیشروان صنعت گرافن در جهان است، در حال کند شدن است.»
جونگ در کنفرانس گرافن هوشمند در پکن چین گفت که کره‌جنوبی نقش بسیار مهمی در تجاری‌سازی گرافن ایفا خواهد کرد. او افزود: «من به‌عنوان مدیرعامل شرکت استاندارد گرافن که در کسب و کار گرافن فعالیت دارد، به دنبال توسعه این فناوری هستم. شرکت ما باید برای رشد صنعت گرافن کره‌جنوبی فعالیت کند و من در رسیدن به این هدف مسئول هستم.»
این کنفرانس توسط ائتلاف ZGIAکه یکی از بزرگترین همکاری‌ صنعت و دانشگاه در چین محسوب می‌شود، برگزار شده‌است و در آن صنایع مرتبط با گرافن می‌توانند با هم وارد همکاری شوند. پیش از این، ائتلاف صنایع نوآور گرافن چین (CGIA) از شرکت استاندارد گرافن دعوت کرده بودند تا به‌عنوان اولین کارآفرین غیرچینی به این ائتلاف بپیوندد.
استاندارد گرافن در سال ۲۰۱۲ تأسیس شده و اولین شرکت کره‌ای است که موفق به تولید انبوه گرافن و اکسید گرافن شده‌است.
در این کنفرانس، جونگ ضمن معرفی محصولات شرکت استاندارد گرافن، اعلام کرد که همکاری مشترک میان کره‌جنوبی و چین در حوزه گرافن می‌تواند دستاوردهایی برای هر دو کشور داشته باشد؛ به ویژه این که دولت چین سرمایه‌گذاری وسیعی در بخش تحقیق و توسعه گرافن انجام داده و پیش‌بینی می‌شود که چین و کره‌جنوبی در آینده نزدیک دستاوردهای قابل توجهی به دست آورند.