امکان تولید صنعتی نانوابرخازآن‌های ورقه‌ای شکل

شرکت آیونیک اینداستریز به دنبال انجام آزمون‌های عملکردی روی ابرخازنی است که با استفاده از نانومواد کربنی ساخته شده و ساختاری مسطح دارند. این ابرخازن قابل چاپ، قیمت پایینی دارد که می‌توان آن را به‌تولید انبوه رساند.

آیونیک اینداستریز (Ionic Industries) اعلام کرد فرآیند زیست‌سازگار برای تولید انبوه میکروابرخان‌های مبتنی بر گرافن ارائه کرده است که با استفاده از آن می‌تواند ارزش سهام خود را افزایش دهد.
آیونیک پیش از این گفته بود که نتایج مثبت مربوط به تولید این میکروابرخازن را ۲ سال پیش منتشر کرده است و در طول دو سال اخیر روی توسعه روش‌های تولید انبوه آن کار کرده است. این شرکت قصد دارد با تجاری‌سازی این میکروابرخازن‌ها، از آن‌ها در صنایع مختلف استفاده کند.
این شرکت در طول ۲ سال گذشته روی توسعه روش‌های تولید انبوه این ابرخازن کار کرده و در حال حاضر پتنتی را با عنوان Capacitive energy storage device and method of producing same در اداره ثبت پتنت استرالیا به‌ثبت رسانده است. در این پتنت روشی برای طراحی و تولید ابزار ذخیره‌سازی انرژی ارائه شده‌است؛ ابزاری که به‌صورت یک ابرخازن صاف بوده و می‌توان آن را روی یک فیلم متخلخل چاپ کرد. این شرکت چند لایه ابرخازن صاف را روی هم قرار داده تا در نهایت ابزار سه بعدی ذخیره انرژی به‌دست آید. این ابرخازن دانسیته توان بالایی داشته و می‌تواند برای مدتی طولانی انرژی را ذخیره‌سازی کند. در این روش جدید، امکان تولید انبوه این ابرخازن فراهم شده است.
عنصر کلیدی در این فناوری جدید، امکان چاپ آن در مدت زمان بسیار کوتاه است. پیش از این برای چاپ ابرخازن‌ها از روش‌هایی استفاده می‌شد که فقط یک ابرخازن در آن واحد چاپ می‌شد، در حالی که در این روش، تعداد زیادی ابرخازن با هم چاپ می‌شوند.
شرکت آیونیک برای تولید این ابرخازن‌ها از غشای اکسید گرافن استفاده می‌کند. این بدان معناست که این شرکت به سادگی می‌تواند ابرخازن مورد نظر خود را تولید کند. این شرکت در حال حاضر نمونه اولیه ابرخازن را ساخته و قصد دارد آن را برای آزمون‌های عملکردی که طی چند ماه آینده انجام خواهد شد، آماده کند. این شرکت به دنبال استفاده از این فناوری در صنایع مختلف نظیر ادوات پزشکی، اینترنت اشیاء و فناوری‌های پوشیدنی است.