ثبت ۲۱۹ تقاضای استفاده از فناوری نانو در یازدهمین نمایشگاه ایران‎پلاست

شرکت‌های فعال در حوزه‌ی فناوری نانو با شرکت در یازدهمین نمایشگاه ایران پلاست، به معرفی محصولات و خدمات مرتبط با این حوزه به صنعتگران این بخش از ۲ تا ۵ مهرماه سال ۹۶ پرداختند که منجر به ارائه‌ی ۲۱۹ تقاضای استفاده از فناوری نانو شد.

نمایشگاه ایران‎پلاست به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد صنعت پلاستیک در منطقه‌ی خاورمیانه، با هدف فراهم کردن زمینه‌ای برای رونق بازار صنایع پلاستیک داخلی و تسهیل روند بازاریابی جهانی و حضور این بخش از صنعت کشور در بازارهای جهانی، همه‌ساله برگزار می‎شود. این نمایشگاه که در بین نمایشگاه‎های معتبر صنعت پلاستیک جهان طبقه‌بندی می‎شود، با گذراندن ده دوره‌ی موفق توانسته روندی رو به رشد را طی کند.
نمایشگاه ایران‎پلاست با حضور بیش از ۶۰۰ شرکت داخلی و ۵۰۰ شرکت خارجی در تاریخ ۲ تا ۵ مهرماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‎های بین‎المللی تهران و توسط شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار شد. در راستای توسعه‌ی بازار و محصولات مبتنی بر فناوری نانو، شرکت‌های فعال در حوزه‌ی فناوری نانو با شرکت در یازدهمین نمایشگاه ایران پلاست، به معرفی محصولات و خدمات مرتبط با این حوزه به صنعتگران این بخش پرداختند. در غرفه‌ی فناوری نانو، تیم ترویج صنعتی فناوری نانو به همراه فناوران ۵ شرکت تولیدکننده‌ی محصولات نانو و ۲ شرکت ارائه‌دهنده‌ی خدمات در صنایع کامپوزیت و پلیمر و کارشناسان ستاد نانو، به تشریح خدمات و محصولات مرتبط با این حوزه پرداختند.
شرکت‎های فناور حاضر در غرفه‌ی فناوری نانو به شرح زیر بودند:
۱٫ شرکت آریا پلیمر پیشگام با محصول نانوافزودنی UPVC که باعث بهبود مقاومت به ضربه محصول شده و در درب و پنجره‎های UPVC قابل استفاده است.
۲٫ شرکت پویا پلیمر تهران با محصول مستربچ نانوکربنات کلسیم با قابلیت شفافیت بیشتر و افزایش خواص مکانیکی محصول نهایی.
۳٫ شرکت پلاسما ایده‎آزما با دستگاه پلاسمای سرد اتمسفری جهت بهبود خواص چاپ‎پذیری پلیمرها.
۴٫ شرکت راموآلیبرت با گرانول آنتی‎باکتریال بر پایه‌ی نانوذرات نقره قابل‌استفاده در لوازم‌خانگی ، بسته‌بندی و … و نیز کامپاند پلی‎پروپیلن حاوی نانوذرات با استحکام مکانیکی بالا و قابل‌استفاده در قطعات خودرو.
۵٫ شرکت آلیاژهای رازین‎پلیمر با نانولوله‌ی کربنی رسانا و قابل‌استفاده برای دماهای بالا و داشتن ثبات رسانایی الکتریکی.
۶٫ شرکت فناوران سخت‎آرا ارائه‌دهنده‌ی خدمات پوشش‎دهی انواع قالب‎های اکستروژن، فوج و تزریق پلاستیک.
۷٫ شرکت رنگدانه سیرجان با گرانول پلی‎پروپیلن آنتی‎باکتریال حاوی نانوذرات اکسید روی قابل‌استفاده در تولید الیاف، ظروف بسته‌بندی و کلیه قطعات پلیمری.
ارائه‌ی این محصولات و فناوری‌ها منجر به ثبت ۲۱۹ تقاضای استفاده از فناوری نانو در حوزه‎های مختلف شد. این تقاضا‎ها از مجموع ۱۴۰ شخص حقیقی و حقوقی به‌وسیله‌ی تکمیل فرم‎های تبادل فناوری به ثبت رسید که بیشترین تقاضا‎ها به ترتیب مربوط به حوزه‎های کامپوزیت و پلیمر، پلاسما و نانوپوشش بودند.
توزیع فرم‎های تبادل در حوزه‎های مختلف در شکل زیر مشخص شده است.

filereader.php?p1=main_0a113ef6b61820daa

شرکت‎های فناور حاضر در غرفه ترویج صنعتی ستاد فناوری نانو به شرح زیر بودند:
لازم به ذکر است که غرفه فناوری نانو در غرفه‌ی شماره ۳۵ سالن میلادB محل دائمی نمایشگاه بین‎المللی تهران، واقع شده بود.