نانومچ ۹۶، معرفی ۵ طرح موفق و ۱۳ طرح رو به موفقیت

برنامه‌ی طرح‌های نوآورانه موسوم به نانومچ یکی از برنامه‌های جالب توجه ستاد ویژه‌ی توسعه‌ی فناوری نانو است که همزمان با برگزاری نمایشگاه فناوری نانو برگزار می شود. در این برنامه، طرح‌های نانویی به سرمایه گذاران و علاقه‌مندان معرفی شده و تلاش می‌شود تا با جذب سرمایه به سوی تجاری‌سازی سوق داده شوند.

هم‌زمان با شروع نمایشگاه فناوری نانو از تاریخ چهاردهم مهرماه سال جاری، غرفه‌ی نانومچ میزبان علاقه‌مندان فناوری نانو خواهد بود تا همچون سال‌های گذشته، طرح‌های برگزیده و موفق را نمایش دهد. در رویداد نانومچ امسال، ۵ طرح موفق تجاری‌سازی‌شده معرفی و ۱۳ طرح نیز برای جذب سرمایه‌گذار ارائه خواهد شد.
طرح‌های ارسال شده به این رویداد همگی مبتنی بر فناوری نانو هستند و نمونه‌ی اولیه‌ای از آن‌ها ساخته شده است. همچنین طرح‌های ارائه‌شده، سطح نوآوری قابل قبولی دارند و در صورت وجود مورد مشابه داخلی، از منظر کیفیت، خواص، کارایی و ملاحظات اقتصادی نسبت به آن از مزیت قابل‌ملاحظه‌ای برخوردارند. شایان توجه است، خدمات، تسهیلات، مشاوره و آموزش برای این طرح‌ها در دسترس متقاضیان قراردارد.
در نانومچ ۹۶، ۵ طرح موفق سال گذشته عبارت‌اند از: نانورنگدانه‌ی آبی فتالوسیانین مس، فیلتر سرنگی، عایق گرمایی دما بالا و آب‌گریز با قابلیت نصب آسان، عایق صوتی آب‌گریز و نانو آفتکش‌های نورتخریب پذیر و زیست سازگار. طرح‌های مذکور از طرح‌های موفق و تجاری‌سازی شده‌ی نانومچ هستند که هم‌اکنون موفق به جذب سرمایه شده‌اند.
همچنین در نانومچ ۹۶، ۱۳ طرح نانویی دیگر نیز به‌منظور جذب سرمایه معرفی خواهند شد. نانوداروی دوگزودراپ، برچسب امنیتی اصالت کالا، نانوذرات دی‌اکسید تیتانیوم، نانوکامپاند کاهنده انقباض محصولات تزریق پلاستیک، جوهر تصعیدی نانوساختار، پلیمر معدنی بازدارنده‌ی آتش، پوشش‌های عایق حرارتی، نانوکامپوزیت ضدمیکروب بر پایه‌ی نانوذرات کیتوسان، تولید نانوذرات فرات، الیاف شیشه با پوشش نانو، گرافینیک نانومتخلخل، نانوسیلیکای آب‌گریز و داربست نانوفیبری ترمیم بافت و زخم از جمله‌ی طرح‌های درانتظار جذب سرمایه‌گذار در نانومچ ۹۶ خواهند بود.
غرفه‌ی نانومچ در نمایشگاه فناوری نانو ۹۶ در سالن خلیج فارس غرفه‌ی ۴۶ طبقه دوم سالن خلیج فارس میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.