عرضه پیل‌های خورشیدی حاوی نانوالگو

شرکت سامک انرژی (Sumec Energy) در کنفرانس بین‌المللی SPI اقدام به عرضه فناوری پیل خورشیدی حاوی نانوالگو کرده است. این نانوالگوها می‌توانند نور خورشید را به‌ خوبی به‌ دام انداخته و کارایی تبدیل انرژی را بهبود دهند.

شرکت سامک انرژی (Sumec Energy) یکی از تولیدکنندگان سامانه‌های خورشیدی در جهان است. این شرکت صاحب ماژول حاوی نانوالگویی است که می‌تواند با کارایی بالا انرژی خورشیدی را به الکتریسیته تبدیل کند.
سامک انرژی در کنفرانس بین‌المللی انرژی خورشیدی (SPI) شرکت کرده و این فناوری خود را در آنجا به بازدیدکنندگان عرضه کرده است. حمایت مالی برگزاری این کنفرانس که در ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۷ برگزار شد، توسط انجمن نیروی الکتریکی خورشیدی و انجمن صنایع انرژی خورشیدی انجام شده‌است. در این نمایشگاه محصولات و فناوری‌های مختلفی عرضه می‌شود، به طوری که آن را مهمترین رویداد در حوزه پیل‌های خورشیدی قلمداد می‌کنند.
شرکت سامک انرژی که یک برند چینی با چهل سال سابقه کار است، به دنبال توسعه پیل‌های خورشیدی با استفاده از فناوری‌ نانو است. محصول جدید این شرکت دارای دو لایه شیشه‌ای است که با استفاده از نانوالگوهایی که دارد، از عملکرد بهتری نسبت به همتایان خود برخوردار است. وجود این نانوالگوها منجر به بهبودی خواص مقاومتی و کارایی تبدیل انرژی آن می‌شود. همچنین وجود دو لایه شیشه در آن منجر به به‌دام افتادن بیشتر نور خورشید می‌شود. فقدان قاب در این پنل‌ها منجر به زیباتر شدن آن‌ها شده، اما فرآیند نصب را دشوار می‌سازد.
فناوری نانوالگوزنی این پیل‌ها توسط یک تیم تحقیقاتی از شرکت فونو سولار (Phono Solar) توسعه داده شده‌است و فرآیند آن به‌صورت پتنتی به ثبت رسیده است که شرکت سامک این فناوری را با موفقیت تجاری‌سازی کرده است. در این فناوری، نانوساختارهایی روی سطح قرار داده می‌شود که می‌توانند نور را به‌دام اندازند. این فناوری ماه ژوئن سال جاری تجاری‌سازی شده و منجر به افزایش ۳ درصدی در تولید جریان الکتریسیته شده‌است. سال آتی میلادی شرکت فونوسولار اقدام به تولید انبوه ماژول‌های حاوی این نانوالگوها خواهد کرد.