بازار داغ سامانه‌های چگالش بخار از محصولات متنوع نانوشات

شرکت نانو شرق ابزار توس (نانوشات) طراح و سازنده‌ی تجهیزات تحقیقاتی و ارائه‌دهنده‌ی خدمات آزمایشگاهی، پژوهشی و مشاوره‌ای در حوزه‌ی فناوری نانو و علوم مرتبط با آن به ویژه نانو فیزیک، نانو مواد و اپتوالکترونیک است. نانوشات در سال ۱۳۹۰ اقدام به ساخت اولین نمونه‌ی سامانه‌ی چگالش از فاز بخار شیمیایی (CVD) نمود و پس از یک سال تحقیق و توسعه‌ی فاز تجاری¬سازی آن را به انجام رسانید و سامانه¬های تجاری خود را وارد بازار کرد.

حمید هراتی زاده، مدیر عامل شرکت نانو شرق ابزار توس گفت: «تجربه‌ی موفق طراحی و ساخت سامانه‌ی CVD و بازخوردهای مثبتی که از کاربران این سیستم در دانشگاه¬های مختلف کشور دریافت شد، منجر به ارتقای سامانه‌ای برای دماهای بالاتر و خلاءهای بیشتر گردید. با توجه به رویکرد مراکز تحقیقاتی کشور به انجام پروژه¬های تحقیقاتی در زمینه‌ی سنتز نانوساختارهای دوبعدی شبه گرافنی مانند MoS2، سامانه‌ی CVD جدیدی را طراحی و تجاری سازی نمودیم که در این سامانه با امکان حرکت سریع کوره‌ی الکتریکی بر روی یک ریل و ایجاد شوک حرارتی سنتز این نانوساختارها را میسر می¬سازد.»
وی با اعلام آمادگی از ارائه‌ی خدمات به دانشجویان و صنعتگران افزود: «این مجموعه، علاوه بر سامانه‌ی CVD، محصولات متعددی از قبیل سیستم آسیای سیاره‌ای (PBM)، سیستم شبیه‌ساز نور خورشید (III-S)، سیستم چگالش از فاز بخار شیمیایی ریلی (RS-CVD)، مشخصه‌یاب پارامترهای سلول خورشیدی (SIV)، آنالایزر قابل حمل گاز (PGA)، سیستم تعیین پارامترهای حسگرهای گازی (GSCS) و یخچال ازت مایع (LNC) را طراحی و تولید نموده است.»
شایان ذکر است، این محصول در نمایشگاه¬های داخلی و بین‌المللی و همچنین نشست¬های B2B با برخی از شرکت¬های خارجی مورد توجه قرار گرفته است. این شرکت سامانه‌های CVD و RSCVD تولیدی¬اش در مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی متعددی در اقصی نقاط کشور مورد استفاده پژوهشگران قرار گرفته است؛ برخی از این مراکز عبارتند از: دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه علم و صنعت، پارک علم و فناوری استان سمنان، دانشگاه امام حسین (ع)، دانشگاه امام علی (ع)، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد، دانشگاه فردوسی مشهد، پارک علم و فناوری استان سمنان، دانشگاه صنعتی شاهرود، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه گلستان، دانشگاه تحصیلات تکمیلی کرمان، پژوهشکده‌ی نفت و پژوهشکده مهام. همچنین سیستم چگالش از فاز بخار شیمیایی (CVD) دارای گواهینامه‌ی نانو مقیاس است.
گفتنی است، شرکت نانو شرق ابزار توس در دهمین نمایشگاه نانو در محل دامی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در غرفه‌ی ۲۷ طبقه‌ی اول سالن خلیج فارس ۱۴ لغایت ۱۷ مهرماه ۱۳۹۶ پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت نمایشگاه نانو مراجعه نمایید.