معرفی برترین شرکت‌های فناور؛ پارساپلیمر شریف اول شد

برترین شرکت‌های فناور در حوزه‌ی فناوری نانو طی مراسمی در دومین روز دهمین نمایشگاه فناوری نانو معرفی و از آن‌ها تقدیر شد. پارسا پلیمر شریف، اکسیر نانوسینا و آرتاش کامپوزیت به ترتیب حائز رتبه‌های اول تا سوم جشنواره‌ی برترین‌های فناری نانو در بخش شرکت های فناور شدند.

جشنواره‌ی برترین‌های فناوری نانو هر سال به ارزیابی و رتبه‌بندی دستاوردهای شرکت‌های فعال در حوزه‌ی فناوری نانو می‌پردازد و از شرکت‌های برتر هم‌زمان با جشنواره فناوری نانو در مهرماه، با اهداء جوایز تقدیر به عمل می‌آید. این جشنواره دستاوردهای شرکت‌ها را در سه بخش بررسی می‌کند. در این دوره، با توجه به لزوم بازنگری در مدل جایزه، تغییرات قابل‌توجهی در نحوه ارزیابی ایجاد شده و مدل جدید در سه بخش، شرکت‌های صنعتی برتر، شرکت‌های فناور برتر و شرکت‌های صادرکننده به‌روزرسانی شده است.
در بخش معرفی برترین شرکت‌های فناور، شرکت پارسا پلیمر شریف حائز رتبه‌ی نخست شد. این شرکت در سال ۱۳۸۶ تأسیس شده و هم‌اکنون در حوزه‌ی پلیمر مشغول به فعالیت است. پارسا پلیمر با بهره‌گیری از فناوری نانو موفق به تولید محصول ترکیبات پیشرفته‌ی پلیمر نانویی و دوستدار محیط‌زیست شده است.
شرکت اکسیر نانوسینا حائز رتبه‌ی دوم جشنواره‌ی برترین شرکت‌های فناور در سال ۱۳۸۸ تأسیس شده و با حمایت ستاد ویژه‌ی توسعه‌ی فناوری نانو و با همکاری شرکت سبحان آنکولوژی موفق به تولید صنعتی نانوداروهای ضدسرطان شده است.
شرکت آرتاش کامپوزیت نیز موفق به کسب رتبه‌ی سوم جشنواره‌ی برترین‌های فناوری نانو در بخش معرفی شرکت‌های فناور شد. این شرکت در سال ۱۳۸۹ تاسیس شده و در حال حاضر در حوزه‌ی تولید انواع سره جوش نانوکامپوزیتی فعالیت می‌کند.
لازم به یادآوری است، در حاشیه‌ی دهمین نمایشگاه فناوری نانو، جشنواره‌ی برترین‌های فناوری نانو برگزار شد و شرکت‌های برتر در هر بخش معرفی شدند.