راه‌اندازی خط تولید کاتالیست‌های نانوساختار در البرز

شرکت گسترش فناوری خوارزمی در راستای بومی‌سازی و تولید کاتالیست‌های مورد استفاده در صنایع کشور همچنین بومی‌سازی مواد اولیه مورد نیاز در فرآیندهای تولید خود، اقدام به خدمت‌رسانی به مشتریان در زمینه‌ی فناوری‌های مرتبط با این صنعت نموده است.

این شرکت در ابتدا با تولید کاتالیست‌های مصرفی صنایع پتروشیمی، فولاد و پالایشگاهی به‌عنوان کالاهای استراتژیک و قلب واحدهای تولیدی این مجتمع‌ها شروع به فعالیت کرد. شناخت کامل فرآیندهای صنعتی، متغیرهای مؤثر در مکانیسم و سینتیک واکنش‌ها، تسلط بر روش‌های سنتز و تولید مواد، استفاده از فناوری‌های نوین و به‌روز در عرصه‌ی دانش کاتالیست‌های صنعتی از خصوصیات ممتاز این شرکت می‌باشد.
حسن نوایی، مدیر عامل شرکت گسترش فناوری خوارزمی با اعلام راه‌اندازی خط تولید کاتالیست‌های نانوساختار مورد استفاده در صنایع پالایشگاهی، پتروشیمی و فولاد گفت: «کاتالیست‌های انتقال آب-گاز دمابالا و دماپائین، سنتز متانول، متاناسیون، پیش‌ریفرمینگ و جاذب‌های سولفورزدایی متشکل از مخلوط اکسید فلزات مختلف هستند که در مقادیر صدها تن در سال در صنایع پتروشیمی از جمله تولید اوره، آمونیاک و متانول و همچنین صنایع فولاد استفاده می¬شوند. »
سهیا صفاری، کارشناس تحقیق و توسعه‌ی این شرکت، با اشاره به حضور این شرکت در دهمین نمایشگاه فناوری نانو افزود: «این کاتالیست¬ها به روش هم‌رسوبی تهیه شده و با طراحی خط تولیدی دقیق و کارآمد، محصولات با ساختار نانومتری و فعالیت کاتالیستی بالا و در مواردی با عملکرد بهتر از محصولات مشابه خارجی، هم‌اکنون با ظرفیت تولید چند تن در روز در شرکت گسترش فناوری خوارزمی در حال تولید هستند.»
این شرکت موفق به اخذ گواهینامه‌ی نانومقیاس برای محصول کاتالیست انتقال آب-گاز دما پایین (LTSC) شده است. گفتنی است، شرکت گسترش فناوری خوارزمی در دهمین نمایشگاه فناوری نانو در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در غرفه‌ی ۱۳ طبقه‌ی اول سالن خلیج فارس ۱۴ لغایت ۱۷ مهرماه ۱۳۹۶ پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت نمایشگاه نانو یا سایت شرکت گسترش فناوری خوارزمی مراجعه نمایند.