برترین شرکت‌های صنعتی نانویی ایران معرفی شدند

برترین شرکت‌های صنعتی فعال در حوزه‌ی نانو در سال ۹۵، طی مراسمی در حاشیه‌ی دهمین نمایشگاه فناوری نانو معرفی شدند. در این مراسم که در قالب جشنواره‌ی برترین‌های فناوری نانو برگزار شد، از شرکت‌های فراپیشتاز هونام، گرانیت بهسرام و صنایع الکترواپتیک ایران (صاپا ایران) به‌عنوان برترین شرکت‌های صنعتی ایران تقدیر به عمل آمد.

جشنواره‌ی برترین‌های فناوری نانو هرساله به ارزیابی و رتبه‌بندی دستاوردهای شرکت‌های فعال در حوزه‌ی فناوری نانو می‌پردازد و از شرکت‌های برتر هم‌زمان با جشنواره‌ی فناوری نانو در مهرماه با اهداء جوایز تقدیر به عمل می‌آید. این جشنواره دستاوردهای شرکت‌ها را در سه بخش بررسی می‌کند. در این دوره، با توجه به لزوم بازنگری در مدل جایزه، تغییرات قابل‌توجهی در نحوه‌ی ارزیابی ایجاد شده و مدل جدید در سه بخش، شرکت‌های صنعتی برتر، شرکت‌های فناور برتر و شرکت‌های صادرکننده به‌روزرسانی شده است.
شرکت فراپیشتاز هونام، یکی از برترین شرکت‌های صنعتی ایران، با برند تجاری فراراب از سال ۱۳۸۲ با هدف تولید انواع قطعات لاستیکی تأسیس گردید و در گذر زمان و طی فعالیت‌های تکمیلی و افزایش ماشین‌آلات و دانش تخصصی خود در صنعت لاستیک، اقدام به جذب بازارهای بزرگ داخلی و برون‌مرزی در صنعت نفت،گاز و پتروشیمی، آب و فاضلاب ،خودروسازی ،نیروگاهی و دیگر صنایع نمود. این شرکت هم‌اکنون در زمینه‌ی تولید آمیزه‌ی لاستیکی نانوکامپوزیتی مقاوم به سایش فعال است.
شرکت کاشی و گرانیت بهسرام نیز به‌عنوان یکی از برترین شرکت‌های صنعتی نانویی ایران معرفی شد. این شرکت هم‌اکنون با بهره‌گیری از فناوری نانو انواع کاشی‌های آنتی‌باکتریال را تولید می‌کند.
شرکت صنایع الکترواپتیک ایران (صاپا) زیرمجموعه‌ی یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده‌ی تجهیزات الکترونیکی ایران بشمار می‌رود. این شرکت که هم‌اکنون انواع شیشه و ادوات نوری پیشرفته را با بهره‌گیری از فناوری نانو تولید می‌کند، یکی از سه شرکت صنعتی برتر در حوزه‌ی فناوری نانو لقب گرفته است.
لازم به یادآوری است، در حاشیه‌ی دهمین نمایشگاه فناوری نانو، جشنواره‌ی برترین‌های فناوری نانو برگزار شد و شرکت‌های برتر در هر بخش معرفی شدند.